lördag 4 april 2009

Frukost i lugn och ro

Har tvättat, tränat lite, och det innan jag ens hunnit upp ur sängen, nästan. Nu väntar frukost. Blodgrape, te, juice och smörgås. Toppat med DN. Sen ska jag städa balkongen, tvätta fönster i vardagsrum och jobba, Har några protokoll att skriva. Jag är bara bäst på att ta hand om mig.

En fråga; får mammor säga vad som helst till sina barn, om barnet i fråga själv är vuxet? Min mamma såg min nya hårfärg igår och kläcker ur sig; Usch! det ser förskräckligt ut. Jag tycker att hon har rätt att säga vad hon tycker, men måste det vara så brutalt?

2 kommentarer:

mockapocka sa...

Det är väl som i alla andra relationer. Man säger det som BEHÖVER sägas. Resten kan man hålla tyst om.
(Hej föresten! Hittade hit via...ja, vem var det..äh, hittade hit i alla fall. Kommer nog tillbaka)

Singelmamman sa...

Hej Mockapocka, Tack för titten. Äh inte behöver du förklara hur du hittade hit. Jag sätter på lite kaffe så finns det här nästa gång!