söndag 19 april 2009

Hemma igen

Puh, det tar på krafterna att både resa och vara social. En sak kan jag klara av, knappast båda samtidigt. Inga tågförseningar, tvärtom, från syster kom tåget in 30 minuter före beräknad ankomsttid. Inte illa jobbat av SJ.
Hann ta det lugnt och köra försiktigt till vännen söderut. Goda viner, fantastisk lammstek och hyffsat tidigt i säng, strax innan midnatt.
Laddar batterierna i soffan, glass och god bok. Borde nog äta ngt mer innan yogan ikväll, har goda pizzasnurror i frysen, kan nog duga. Men först somnar jag nog en stund.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Välkommen hem!
Du åker mycket tåg verkar det.
Jag är en tågälskare av stora mått. ÄLSKAR att åka tåg... Och jag tycker faktiskt SJ brukar sköta sig. Ibland förseningar men inte speciellt ofta.
Och åka tåg i Europa på sommaren, finns inget härligare... *försvinner bort i minnen*

Singelmamman sa...

Tack så mycket. Håller med dig Nilla, tågresor är underbara. *Försvinner också bort i minnena av flera somrar genom Europa*.

stort och smått sa...

Låter trevligt! Och härligt... blev själv lite slö och sömnig... Idag har jag suttit vid datorn i stort sett hela dagen...