onsdag 22 april 2009

Ibland är det svårast att få till rubriken

Konferensen var bra. Och fantastisk mat. En liten detalj bara, vi råkade vara på samma båt som Färjan spelas in på. Märkligt, men jag såg inga kameramän/kvinnor på hela resan. Mina arbetskamrater gjorde det, men höll sig undan.

Känner mig lägre än den sjunkna båt Lundell sjunger om. Ja, ja, jag vet varför. Men så här i slutet av projektet är det svårt att uppbåda vilja och entusiasm, speciellt som alla runt om i organisationen drabbats av kollektivt galenskap och slutat tänka.

Nytt jobb, någon? Jag kan vara trevlig och arbetar flitigt. Svar till "mer än desperat".

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ja! Kanske vi ska byta jobb ett tag? Jag behöver lite ny input känner jag. Vad sägs om gymnasielärare? Du har ju vana vid tonåringar!

Singelmamman sa...

Ja! Absolut. Har ett litet förflutet som lärarvikarie, visserligen på högstadiet, men ändå.
Tala bara om var skolan ligger så tar jag min gps och kommer.
Bytt är bytt!

mockapocka sa...

Men vad jobbar du med då? På vilka jobb åker man Finlandsfärja??

Singelmamma sa...

Tja själva jobbet har inte så mycket med åka båt att göra, råkade bara bli billigast för att kunna genomföra en konferens på två dagar.
Har jag alltså två bud på mitt byta-jobb-erbjudande? Toppen!