torsdag 7 maj 2009

Steg på steg

Har joinat en tävling på jobbet som går ut på att gå, springa, (om man vill cykla och simma) det sista gör inte jag. För att vi ska veta att vi går, har vi fått varsin stegmätare. Förstår att det kan vara svårt att veta annars. Men, nu har min stegmätare bestämt sig för att strejka! Vad in i hela... vad har jag gjort? Visst jag gick lite väl mycket i helgen som var, några kilometer hit och dit, men ändå. Så nu har min mätare bestämt sig för att jag har gått drtygt 2 000 steg, på fyra dagar...
Jo visst.

6 kommentarer:

Mofsan sa...

Du får hotta upp stegräknaren och dopa den lite så det ser himla ok ut samt fejka träningsvärk. Det borde göra susen.
*tips från coachen*

Singelmamman sa...

Mofsan: Du är ett geni, det har jag tyckt hela tiden!

mockapocka sa...

Skaka den lite. Skaka sedan fort och hårt. Jäddrar vad steg det bli då.

Mofsan sa...

Du har en fredagsgåva att inhämta hos mig.
Det är ingen skotte tyvärr

akajos sa...

12 000 steg om dagen ska man ju gå, sägs det... Vi hade också en sån tävling förra året. Jag vann. När tävlingen var över tog alla av sig sina stegräknare. Jag är den enda som fortfarande har den, hehe...

Singelmamman sa...

Mockapocka: Om det hjälpte, har provat att tejpa fast den på centrifugen, men det är nog så att batteriet lagt av.

Mofsan: Va? Jag? Det är ju... jag vill tacka.. och får man hälsa?

Bums: Nämen se goddag! Välkommen hit, det var inte igår. Ska nog göra som du, jag med, om inte så kan jag alltid förlora några hekto på att bära de extra gram som hänger på höften.