måndag 1 juni 2009

ComHem

Vad säger man.. Ett par timmars avbrott på allt, Internet, tv och telefon. Ja, ja nu är det i alla fall igång.

Väl hemma möttes jag av dottern som i helgen varit på en kompis landställe, så dottern ståtar nu med rött skinn likt en indian. Snyggt som attan... men som tur är gör det inte ont. Hann iväg och handla mat och tillbehör till tonåringarnas utflykter så här sista veckan i skolan. Sonen fixade mat åt sig och syrran, och jag iväg till ett möte. Intensivt men jag fick ihop alla delar.

Ingen annan än jag hade tydligen kommit ihåg mötet, så där stod jag, ensam och övergiven. Skrev ett brev, på dagordningen, och drog iväg hem, kom på att dottern saknar shorts och vi skulle hinna till närmaste köpcentrum och kolla! Med en illers hastighet lyckades vi rensa favoritaffären, hittade billiga jeansshorts och en långärmad somrig top. Herregud, ibland är gudarna med mig så jag undrar om jag ska bli religiös på kuppen.

2 kommentarer:

Anna sa...

Har också ComHem. Det är tyvärr ganska ofta krångel...

Singelmamman sa...

Anna: Ja då får vi helt enkelt börja jaga ny leverantör. Jobbigt och trist, saker ska bara fungera.