tisdag 30 juni 2009

Jag har funderat på det där

Fat lady undrade över våra oanade talanger. Och det slår mig att jag inte tidigare tänkt på att det snöfall av mjäll som mina ögonbryn! levererar är en talang. Men oanad för de flesta kan jag lova.

Nog tänkt om det. Fick äntligen hem tonåringarna ett par timmar på melon och druvor på balkongen. De har just kommit hem från Italien och hade mycket att berätta. Och så hade de köpt mig en present. Två olika sorters pasta, och tre! påsar saffran. De vet precis vad deras mamma vill ha. Och de vet att de får tillbaka det i form av middag. Och om ett par veckor kommer de hit längre (typ fem veckor) och då har vi tid att laga och äta middag. Livet är fantastiskt.

2 kommentarer:

DDT sa...

Mjälliga ögonbryn. Det är faktiskt lite freakish. Själv har jag haft mjällvårtor. Och nu talar vi inte mer om den saken. Min sjukdomshistoria är full av helt ofarliga saker som låter enormt löjliga.

Singelmamman sa...

Jag idag: Hm, verkar som jag inte kan matcha dina vårtor, men är redigt nyfiken...