onsdag 3 juni 2009

Min syster och jag

Pratade med min tvillingsyster idag. Min systerdotter tog studenten igår och vår mamma och styvfar åkte efter tusen turer ner till södra delen av landet för att hylla henne. Det är krångligt med vår mamma, kunde jag och min syster konstatera.

Krav och önskemål som vi aldrig lyckas uppfylla. Och så är vår mor inte så lite släkt med martyrerna. Nåväl, min syster konstaterar att det nog var sista gången de fick besök av dem, vår styvfar orkar inte åka helt enkelt.

För övrigt känns det fortfarande som måndag, denna eländiga dag!

7 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Tråkigt när det är sådär. Jag har en icke-relation till min pappa pga av att han vill ha en dotter som jag inte är.

Ann-Louise sa...

Tråkigt. Men som kompensation har du en tvillingsyster. Det skulle jag kunna betala dyrt för. Jag har inga syskon och kan sakna det mycket. Särskilt en syster.

Anonym sa...

Hmm, eländiga dagar, själv har jag mest problem med eländigt väder.

Agneta sa...

Tråkigt...
Jag har lite krångligt förhållande till min mamma stundtals.
Mest blir jag sur på mig själv som låter mig påverkas och provoceras... (jag blir som en trotsig tonåring i hennes sällskap. Men hon låter mig aldrig bli vuxen i hennes sällskap!!! Hon ska alltid styra och ställa. Nä, inte alltid, men jag uppfattar det så ibland *trotsig som fan*)
Oj. Jag gick visst igång här. Bäst jag slutar nu.
God natt! =)

Singelmamman sa...

Nilla: Trist, min pappa är död, och han hade en ickerelation med mig också, mest för att det var enklast så.

Ann-Louise: Ja, vi börjar nog närma oss, plus att jag har två andra syskon som också funkar.

Tandgnisslur: Fast solen har lyst lite idag, och ikväll är det svalt och solnedgång. Kanske blir bättre.

Stort o smått: Förstår precis! Likadant här, varvat med lite "tänk inte på mig"..

Kram på er!

Anna sa...

Vad tråkigt att din relation till din mamma inte fungerar så bra. Men du verkar tummis med din syster.

Alla har vi nog något i vårt bagage. Somligt funkar och annat funkar kanske mindre bra...

Men viktigt är att man är ärlig mot sig själv.

Kram, Anna

Singelmamman sa...

Anna: Så rätt. Har verkligen insett hur viktigt det är att vara sann mot mig själv. Och relationen till min tvillingsyster, den ser ljus ut. Kram