fredag 24 juli 2009

Balkongrosor

Efter två mils shopping är jag nöjd, dottern också. Lax till middag och lång sittning på balkongen. Käraste vännens dotter som bor granne med mig, kom över på bubbeldricka och sommardrink.

Min städexpert, tillika tvillingsyster, kommer över på söndag. Numera är jag inte stressad över det, ser hon allt skit i hörnen får hon;
A) låta bli att titta,
B) Städa själv
Jag vet* att hon väljer första alternativet och sen noterar i sitt inre. Men, och Mofsan nu ska du läsa noga, systera mi har en megastor fördel! Hon är försäljare på Malaco, de är säljare av Gott&Blandat.
Gissa om jag utnyttjat det under tonåringarnas yngre dagar, med barnkalas. Godis inköpt till nästan inga pengar alls. Numera är inte jag så förtjust i godis, så jag utnyttjar inte denna favör särdeles ofta. Men jag skulle kunna tänka mig att överlämna x antal påsar G&B till Mofsan.

Fast eftersom både hon och jag är lite försiktiga ang våra identiteter så kan jag ta på mig min bikiniburka och stå vid ringen på Stockholms Central. Mofsan, föreställer jag mig, skickar nog Uffe.

*Missförstå mig rätt, det är inte min syster som sagt något eller krävt något. Det är jag som har/har haft hjärnspöken. Men de är på väg bort. Jag är avundsjuk på min syster som tycker att det är kul att städa och som gärna gör det. Jag hör alltid andra röster, typ, här är det fest, ska vi softa i soffan och så vidare.

2 kommentarer:

Mofsan sa...

Åjjjj hahahahaa Underbart! Paradiset! Himlen!
Om jag någongång skulle ställas inför valet att välja en godissort livet ut så är valet lätt.
Alltså jag skrattar så jag ramlar ur soffan snart. Ja vi kan träffas vid ringen och utbyta påsar iklädda burka båda två.Vi kan även ta billighetsvarianten;svarta sopsäckar. Det ser nog inte alls skumt ut.
Du verkar vara så himla trevlig så vi kan dela rum på Hall sedan.

Psst din syster måste vara den lyckligaste kvinnan i hela världen

Singelmamman sa...

Mofsan: Åh, ja, vad mysigt. Dela rum, det var länge sen jag gjorde. Inte gjort sedan jag och syrran gjorde det på stenåldern.
Ditt förslag med en utklädnad som G&B är ju lysande. Jag kan vara en påse Never stop. Ses på centralen!