torsdag 2 juli 2009

Igelkottar

Jag ser dem nästan aldrig nu för tiden, igelkottar alltså. Inser att de har en annan dygnsrytm än jag, men i dag/kväll/morgon är vi lika. Möter den lilla kotten när jag är på väg hem från mamma B. Hos henne var även K och E, nya bekantskaper för mig. Så roliga kvinnor alla tre att jag skrattar mig smal. (hoppas jag)

Vin och prat och mat, men jag var mätt så jag tog bara vinet. Hade ätit med L och druckit vin både med henne och A innan jag åkte till B. Om två och en halv timme är det tänkt att jag ska skutta upp med ett skratt likt en annan Rönnedahlsidiot. Det kan jag nog fetglömma.

Fick låna en bok av B som både hon och E hyllade likt maranatafrälsta. Secret; i korthet går boken ut på att bestäm dig för vad du vill ha och du ska få det. Jag ska ha: 1) Sömn 2) det får vi se vad det blir.

Känner att jag är väldigt nära att redan innan jag läst boken få igenom min första punkt. Se där, kanske boken inte är så tokig ändå.

5 kommentarer:

segsliten sa...

Wow, vad svårt det var med alla A- L, men jag tror att jag fick ihop det till slut. Huvudsaken är väl ändå att kvällen blev lyckad...och det blev den ju tydligen. Och sedan lyckades du dessutom toppa med igelkott och 'ta för dig'-coaching. Inte illa för en vanlig onsdagskväll!
Kram ☺

Mofsan-ledighetsvarianten sa...

Ujs igelkottar,båtturer, ledighet och jobb igen.
Var är champagnen och flärden ???
Jag styr upp det åt dig i morgon då jag far på kuligheter och outforskad Mofsmark.

Återkommer i slutet på v28 med rapporter

*vinkar i exit*

Anonym sa...

Jämmersnok fick den boken när han flyttade hit av en arbetskamrat till honom. Ska bli kul att höra vad du tyckte, jag stoppade tillbaka den i bokhyllan, jag tror visserligen fullt och fast på att vi drar till oss skit om vi tänker och förväntar oss skit och tvärsom om men det blev för mycket frälsis över det hela för mej. Rapport kommer hoppas jag på vad du tyckte.

Singelmamman sa...

Segsliten: Eller hur! Inte illa för en onsdagskväll. Inser att det blir svårt med alla bokstäver, glad att det bara finns 28 i vårt alfabet. Konstigt nog heter nästan alla mina vänner ngt på A. Kram!!

LedighetsMofs: Hej hej....! *Vinkar febrilt*
Klart bubblet finns där, alltid. Och kul att få "se" livstecken från dig, även om jag ser dina spår här och där...:-)

Tandgnisslur: Håller med, positiva tankar leder till positiva händelser. Men den här boken verkar överdriva rejält. Hur skulle jag kunna "tänka" mig till en miljon, eller fler?
Lovar rapport när/om jag orkar läsa den.

Garlica sa...

Har den. Kanske dags att ta fram den. SV: Hon satt här ute under en bil förr ett par veckor sen. Har förmodligen varit inlåst nånstans. Helt avmagrad var hon... Men nu är hon här! :-)