torsdag 16 juli 2009

Semesterlunch

Jag och arbetskamrat G passar på att ta ut semestern i förskott. Lunch på lokal och i mitt fall en mellanöl, G håller sig till ett glas rosé.

Vi gick till Texas Long Horn på Fleminggatan och åt ceasarsallad. Tyvärr hade de lagt både grön och röd paprika i. Men salladen i sig var god, härligt rökt bacon och rikligt med parmesan, romansallad och kyckling.

När vi var mätta och belåtna kom personalen och frågade om vi var nöjda. Det var vi ju, men G påpekade för oss båda att paprika inte hör hemma i en ceasarsallad. Tjejen som tog våra tallrikar svarar glatt:

- Nä jag vet! Det är nästan alla som antingen petar bort paprika eller ber att få utan. Men det är vår specialitet.

Hm, intressant affärsidé.

6 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Hoppla, där äter jag lite titt som tätt av olika skäl! Nästa gång ska jag be att få en ceasarsallad utan kyckling och parmesan, men med extra paprika;)

Singelmamman sa...

Oj då! Ska hålla utkik efter någon med så udda smak... ;-)

Mofsan sa...

Men paprika som är så gott!!
Ahh fylld paprika med massa gojs i*blev akut sugen på men har vakuumtomt i kylen*

Singelmamman sa...

Mofsan: Paprika är jättegott. Men inte i ceasarsallad. Här blir det rödbetor med chevré ikväll.

nillas liv på pinnen sa...

Men den där idén med att ta ut semestern i förskott var däremot en bra idé. Den kan du ta patent på och bli rik på kuppen.
Och så tar jag patent på idén att ta ut semester i efterskott.

Singelmamman sa...

Nilla: Du är ett geni! Jag tar genast patent! Och gärna ta ut semester i efterskott. Det har jag aldrig gjort. *bestämmer att göra det i augusti*