måndag 6 juli 2009

Tyst som

Korridoren där jag jobbar är tom, så när som på mig, A, plus fyra andra stackare. Normalt är vi drygt 20 personer som irrar runt. Jag har matlåda med mig. Färsbiffar fyllda med fetaost- och soltorkade tomater, potatissallad som jag gjort på vitkål, isbergssallad, gräslök, knipplök, tomater, svartpeppar, balsamvinäger och olivolja och potatis naturligtvis. Till detta tzatsiki. Det var lördagens middag, kommer att sakna det goda röda vinet förstås.

I kväll blir det en tur med ångbåten Blidösund, Roffe Wikström spelar. Måndagslyx att utnyttja stadens evenemang.

5 kommentarer:

Maj Korner sa...

Den där båten tänker jag varje sommar att jag ska åka med. Men tror du jag gjort det? Nä.

Tänk om jag skulle ta och göra det idag...

Singelmamman sa...

Maj K: Ja gör det! Jag lovar att hålla utkik. Och jag åker minst en gång varje sommar. Det är en härlig upplevelse.

Anonym sa...

Maj och Singelmamman på samma båt, sånt tycker jag är spännande, nästan så jag vill hoppa på och smyga själv, HAHAHA.

Singelmamman sa...

Tandgnisslur: Vore ju hur kul som helst med en bloggträff på Blidösund. Då kan vi rocka loss ordentligt! (men visst har du en bit att åka?)

Maj Korner sa...

Det gick inte att beställa biljetter till idag.

Den 15 juli är det Gösta Linderholm, honom lyssnade jag på när jag var yngre så då kanske jag går istället.

Du får berätta sen hur det var, om du tog förstaklassbiljett eller åt på däck, vad som verkade vara bra.