torsdag 13 augusti 2009

Missa inte Tierp

Kör inte snabbt förbi Tierp om du ska till Gävle. De har kommit på ett fiffigare sätt att ta pengar från folk än Stockholms biltullar. De bötfäller alla som kör för fort på motorvägen. Det är 120 km/h på sträckan förbi Tierp, närmare Gävle blir det 110. De gånger jag kört där har det varit jag och ...? Nä i princip bara jag på vägsträckan. Idag var det slut på 27 års prickfritt bilkörande. 17 km/h för fort på vägen och jag är fattigare. Sen gick jag på ett födelsedagskalas med nästan bara poliser, som av någon anledning berättade hur de minsann körde för fort och sa att det var tjänsteärenden hit och tjänsteärende dit. Morr.

På vägen hem fick kära vännen köra. Från Ulvsunda typ, tog det oss närmare två timmar att närma oss Stockholm. Och sen fick vi göra lite krumelursvängar i city, via Södermalm för att komma hem. Totalt tog det oss längre tid att köa i Stockholmstrakten än att köra från Gävle. Nästa gång syster fyller år får hon fira här i stan. Basta

Inga kommentarer: