onsdag 12 augusti 2009

Paj och spyfluga

En tjock, äcklig spyfluga förpestar just nu mitt kök. Och jag som just ska börja baka en västerbottenpaj. Enligt detta recept. Ska göra portionspajer för att ta med på fredag när vännens stuga ska invigas och vi ska skåla i Pol Roger. Bland annat. Vi ska också fira min vinst.

Och jag vill börja planera en resa med tonåringar och vän, helst New York nästa vår. Äldsta tonåringen varken kan eller vill vara borta så mycket från skolan. Satsar på bra betyg som möjligt sista året i grundskolan.
Härliga lyxproblem för mig.

6 kommentarer:

mockapocka sa...

Den västerbottenpajen ska jag göra!

Agneta sa...

New York! *suckar längtansfullt*

Ann-Louise sa...

Vilka härliga bekymmer du har! N.Y vill jag till så det värker. Och pajen låter ljuvlig, med eller utan spyfluga.

Singel i storstan sa...

Tonåringen och jag suktar också efter NY. Istället blir det London i höst.

Hade jag haft råd hade jag gett henne en resa i studentpresent nästa sommar.

Anna sa...

N.Y: Njaa...
Västerbottenpaj: Yes!

Singelmamman sa...

Mocka, Anna; Ann-louise; Singel; och Stort o smått: Västerbottenpajerna blev kanonfina och smakar gudomligt. Och New York. Ja det ska bli så kul att kunna ta med tonåringarna dit, något jag aldrig kunnat utan vinsten.