lördag 1 augusti 2009

Skrämma barn

Tänker jag inte göra, däremot väcka dem. Vill själv helst vakna försiktigt, medan dottern min vill bli "chock" väckt. Tända lampor när det är mörkt rakt i hennes ansikte och så. Jag vägrar, klarar inte av det. Min styvpappa gjorde så, eller tog sitt gamla militärhorn och blåste i så taket for iväg.

Men i dag måste de upp nu, vi ska äta brunch, och sen i väg till stan. Pridparaden ska gå från Humlegården kl 13. Och det är extremt mycket folk som ska in. Ska se om jag ser Singel i storstan med sin picknick på Hornsgatan.

Nä gott folk. Vi får höras sen.
PS. Nu tar solen också över, äntligen verkar SMHI få till både prognos och verklighet. Inte illa.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Hm, jag vill också se prideparaden! Synd att jag bor lite för långt från Sthlm för att bara kvista dit över eftermiddagen...

Singelmamman sa...

Nilla: Ja ibland är landet vi bor i onödigt långt.

Suzan sa...

ha en superdag! Jag håller tummarna för fint väder!

ps, kan du inte ta bort verifieringskoden när man kommenterar? den e sååå jobbig!

Singel i storstan sa...

Ja, verifieringskoden är inge bra! Har lämnat kommentarer lite här och där i din blogg idag som jag nu inser inte har registrerats!

Ann-Louise sa...

Den där styvpappan blir jag inte klok på... Har du vuxit upp med den mannen? I så fall beklagar jag...Funderar du aldrig på hämnd (typ att gömma löstäderna eller dela ut flygblad med hans telefonnummer på Prideparaden?).

Singelmamman sa...

Suzan: Det var en kanonfin dag. En enda, mycket kort regnskur, sen fint väder. Ok, jag tar väl bort verifieringskoden, på prov. Vill ju gärna att du fortsätter kommentera.

Singel: Jo, jag gör det, för din skulle också.

Ann-Louise: Jo jag har vuxit upp med honom. Det är enkelt att förstå honom. Han är en rädd, liten människa och mycket manupulativ. Nu är han bara gammal. Tack för tipsen. :-)