torsdag 24 september 2009

Det tänker jag inte säga

Yngsta tonåringen orienterar med klassen idag. De mat och kläddiskussioner vi haft lämnar jag därhän. Ni har dem säkert själva hemma. Men, jag kommer få bita mig både i kinden och tungan ikväll för att inte triumferande säga; vad var det jag sa!

Det regnar här, är ganska kallt och tonåringen är klädd för en högsommardag.

Jag är i och för sig inte mycket bättre klädd, men jag sitter ju inne hela dagen. *förtränger starkt min hemgång, funderar på att sova kvar*

10 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Japp. Vi har dem här också de där diskussionerna. Jag försöker att hålla käften för att någon ska få göra sina misstag och själv komma på vad som behövs MEN jag lyckas sällan. Hålla tyst alltså.

Singelmamman sa...

Nilla: Hm, nä att vara tyst är väl inte det jag lyckas mest med. Och yngsta tonåringen har bett att få göra sina egna misstag. Men ikväll ska jag inte fråga en enda gång om kyla och regn. *lovar*

Agneta sa...

Jag trodde att det var ett privilegium som förälder att få lov att säga "vad var det jag sa"?
Det, och smygäta godis mitt i veckan.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Nä, jag tror tyvärr att det bara är smygätandet av godis kvar. Sorry.

Mofsan sa...

-Men hallååå..man måste ju bah va snygg va!!
Jisses Mofssonen fick spel när han hade slut på vax till håret---INNAN TRÄNING!! Alltså hm..fotbollsträning och vara snygg i håret..Jo så är det.*harkel och himmel med ögonen*

Psst ja jag har sett Yashas påse och är grön i fejset av avund..Hm..*morr*

Singelmamman sa...

Mofsi: Det är helt förståligt att man vill vara snygg, men handväska och pumps är inte helt optimalt i skogen. Finns liksom inte så många asfalterade stigar där, typ.
Jo du, Yashas påse går inte av för hackor. (hm, det där lät lite suspekt...)

Anna sa...

Ja men, de är iaf söta när de sover, di små... ;)

Singelmamman sa...

Anna: Om de är, så söta, och det gick bra på orienteringen. Tonåringen var först i mål...

Anna sa...

Stolt mamma nu, vá... ;)
Hälsa sonen och gratulera!

Singelmamman sa...

Anna: Stolt och jag gratulerar!