måndag 28 september 2009

Jag gick tillbaka

Suck, när nu Telia kukar ur så är jag hänvisad till ComHem. Ringer och får ta del av deras kampanpris; tre månader med 60 tv-kanaler och bredband large. Ni vet Judit och Judit som bråkar om vem som är bredast och störst. Sen blir det ordinarie pris i nio månader. Totalt ändå billigare än vad det var förut. Så nu får jag hoppas att ComHem sköter sig bättre än tidigare.

I övrigt en behaglig måndag, solen skiner efter nattens regnväder, och det är riktigt varmt och behagligt. Tyvärr är saknaden efter tonåringarna redan svår. Vi har som vanligt haft en underbar vecka och en härlig helg. Tröstar mig med att de snart är hemma igen.

I eftermiddag ska jag iväg på en motionsuppföljning och försöka hinna träna innan ett möte i tonåringarnas skola. Sen hem och förhoppningsvis har jag fått alla kanaler direkt idag, så tidigt i säng blir det kanske inte. Nu är det lunchdags.

I övrigt har en ung arbetskamrat (yngre än jag) dött, troligtvis hjärtfel/hjärtattack, så hemskt.

7 kommentarer:

Anna sa...

Men vad ledsamt med din arbetskamrat. Tycker att det händer allt för ofta att unga människor får hjärtinfarkt eller stroke. Man kan undra vad det beror på...

Singelmamman sa...

Anna: Ja det är konstigt, men stress är nog en bidragande orsak.

nillas liv på pinnen sa...

Usch, nu ska jag sluta stressa bums!

Agneta sa...

Stress är nog en bidragande orskak. Och en stor sådan. Vi måste sluta stressa!!!

Singelmamman sa...

Nilla och Stort o smått: Nä stress det undviker jag så mycket jag kan.

Suzan sa...

Jag är så less på comhem!!!

Singelmamman sa...

Suzan: Jag ger dem en ny chans. (har inte ngt annat val visade det sig, morr...)