söndag 27 september 2009

Strålande morgon

Drömde att jag var på en restaurang som tidigare varit ett fängelse. Gallergrindar överallt, jag letade efter två tjejkompisar. Precis när jag hörde den ena kompisens röst, så sa min egen hjärna; gå upp, annars kissar du på dig.
Trist, jag hade så gärna velat veta vad vi skulle få att äta.
Har druckit en kopp grönt te i min ensamhet, men nu är båda tonåringarna uppe, jag ska steka lite bacon och ta mozzarella och tomat till. Sonen vill också ha lite bacon.

Sen, ja sen bär det iväg, till Barkarby outlet, är du där och ser en kvinna som ser ut som om det vore måndag och med två vackra tonåringar bredvid sig, så är det jag.

Om jag överlever kommer en rapport senare ikväll. Försöker med mantrat; *jag gillar shopping, jag gillar shopping*

5 kommentarer:

Agneta sa...

En lönesöndag?! *why*

Ta med dig en termosmugg med starkt gott kaffe. Du lär behöva det!

Och du: Lycka till! Andas med magen och tänk glada tankar! Du klarar det!

Anonym sa...

Undrar mest vad det var för grönt te du drack?

Igår var jag i en ny teaffär på Grev Turegatan i Stockholm, jättefina teer, dom hade te för över 10 000 kr per kilo.

Kanske något att slå till på nu när man fått lön?


Petra

Singelmamman sa...

Stort o smått: Lön = pengar in = shoppa höst/vinterkläder. Tyvärr en ekvation som inte ens jag kan ändra på.

Petra: Kul att se dig här. Nja jag håller mig nog till en prisklass strax under 100-lappen. Skulle gärna göra ett blindtest för att se om det går att urskilja det dyrare från den billigare.

lastbilstanten sa...

Barkarby Outlet... *suckar djupt och avundsjukt*

Det är tufft att bo över 30 mil från det stället...

Singelmamman sa...

Lastbilstanten: Ja där hittar jag alltid billiga jeans till sonen.