onsdag 21 oktober 2009

Att jag alltid gör det enkla så svårt

Det är kanske inte så konstigt att jag ibland dras ner av de mer mörka stråk som bebor min hjärna. Även om de stråken oftast inte har en chans, jag fattar oftast inte vad de vill när de gör sig påminda. Men hur som helst och det var väl inte det jag egentligen skulle skriva om.

Jag är frisk, jag är nytränad och nyduschad, jag har inte hunnit äta någon lunch men! Håll i hatten, jag har fått tummen ur och bokat resa. Det blir en spa-resa i dagarna fyra till Tallin, lyx och flärd står på programmet. Champagnekorkarna kommer smälla som värsta nyårsfyrverkeriet och mat och dryck ska intagas så att jag inte behöver äta på flera veckor efter det.

Tänk om vi människor kunde lagra matenergin som kameler lagrar fett i sina pucklar.
Och tänk vilket synnerligen klokt och innehållsrikt inlägg jag gett mänskligheten nu. Om en timme är det yoga.

7 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Härligt det låter!
Hoppas ni får det kanon. Ja, varför skulle ni inte, med det upplägget?

DDT sa...

Synnerligen klokt. Jag är dock inte säker på det där med lagring av matenergi... Jag tror att jag lagrar just sådant i de där höftvalkarna jag nyligen har utvecklat. Något är det i alla fall som ligger där. Troligtvis inte pengar.

Singelmamman sa...

Nilla: Det upplägget är som gjort för succé!

Tjockisen: Hm, du har nog rätt, men jag tänkte nog att jag skulle kunna lagra och inte behöva äta på ett tag. Men inte att det skulle synas på mig. Hm, igen.

Anna sa...

Åhh, vad härligt det låter. Både rekreation och lite fest. Fast fest borde ju också räknas som rekreation. Har varit i Tallin flera gånger och gillar den staden. jättemysig med roliga affärer, vackert hantverk och mysiga restauranger. Trevlig resa.....;0)

Singelmamman sa...

Anna: Vad bra det låter, har bara varit där en kväll. Då får nog tonårsdottern sitt lystmäte av shopping!

Singel i storstan sa...

Ska ni bo på Tallink Spa? Har jag för mig att det hette...

Singelmamman sa...

Singel: Ja, Tallink Spa Hotel. Sägs ska vara fint. Bilderna på hemsidan lovar gott.