måndag 12 oktober 2009

Med näsan knappt ovanför

Jodå, överlevt, men knappt. Om det var svårt att lyfta förra veckan så var den här dagen mer som ett oavbrutet magplask. Men tonårsdottern sover hemma ikväll igen. Så nu sitter vi i soffan, äter vindruvor och ser Färjan. Och en del av de som är med. Hm, oj, eller vad ska jag säga. Det är med en skräckblandad förtjusning jag kollar.

I övrigt tänker jag lämna den här måndagen i tystnad, ignorera resten av den och se fram emot att resten av veckan.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Förbjud måndagar.

nillas liv på pinnen sa...

Ban Mondays!

lastbilstanten sa...

...och jag som tänkte föreslå på jobbet att jag skulle få köra ett "idiotpass" varje måndag... 08.00-21.00... seriöst alltså. När jag läser vad alla säger om måndagar börjar jag fundera på om jag kommer från yttre rymden eller nåt...

Singelmamman sa...

Stort o smått och Nilla: Vi bestämmer det här och nu. Från och med nästa vecka kallar jag det inte måndag, det får heta nästan tisdag.

Lastbilstanten: Nädå, du är nog inte från yttre rymden, det är bättre att ta måndagar i nackskinnet och ge dem vad de tål.