fredag 9 oktober 2009

Solen skiner

Igår kväll gick jag Kungsholmen runt. Tror att det är ca milen. Härligt hur som helst. Och naturligtvis hade jag glömt stegräknaren hemma, men skit samma, jag var ju där och gick så det spelar väl ingen roll.

Idag är det en av mina favoriteftermiddagar, fredag em. Ska träna och sen hem och laga mat med tonåringarna och dotterns bästa kompis som ska sova över. Misstänker att jag och sonen blir sittande vid matbordet längre än tjejerna.

I övrigt då, vad händer idag? Inget, ska försöka att inte bli irriterad, men just nu är den här arbetsplatsen som gjord för att öva på att låta irritation och frustration få utlopp. Och så var det det där med InDesign. Suck, jag avskyr verkligen att inte kunna och förstå på en gång. Antagligen därför jag jobbar med Internet. Det är ju skitenkelt i jämförelse.

Och så funderar jag över livet, att skriva en bok, att få Nobelpriset, att slippa jobba, eller bara byta jobb, att inte vara så håglös, att ge mig själv en spark i rumpan så jag slutar hänga läpp.
Japp, det sista lär nog vara enklast.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Nej, jag tycker de andra alternativen lät mycket roligare!

Anonym sa...

Själv funderar jag på acceptans och känner mej ledset tillfreds.

Singelmamman sa...

Nilla: Hm, kanske skriver en bok och får Nobelpriset ändå.

Tandgnisslur: Hm,, det är ändå något. Jag lutar nog dithän jag med.