måndag 2 november 2009

Fortfarande

Gårdagens känsla sitter kvar i mig. Inte lika bergfast, men ändå. Ute blåser det så jag trodde jag skulle flyga iväg. Så smärt som jag är nu... *in my dreams*

Hann precis till t-banan i morse, tåget kom nästan omgående, då gick jag hem. Jag hade upptäckt att jag glömt träningsväskan. Jag bar på en annan kasse med skor som ska lagas. Det är väl någon mening i det meningslösa att missa t-banan och traska fram och tillbaka mellan hemmet och stationen.

Ungefär lika meningsfullt som att stå i tvättstugan och diskutera varför jag har tagit någon annans tid. Jag tyckte inte att jag tagit någons tid. Men se det hade jag, igår var det nämligen ny månad. Som jag missat. Nåja, jag fick min tvätt tvättad, och det fick hon vars tid jag tagit också. Bara lite kortare tid. Och ja, jag hade varit svinarg om det varit det omvända.

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Bättre med en skopåse än som jag gjorde en gång, tog soppåsen med till pendeltågsstationen.

Pulade ner den i en papperskorg och hoppades att ingen såg mig...

Singelmamman sa...

Maj: Hahaha! Ja soppåse har jag också burit med mig. Värst var det när jag upptäckte det på t-banan. Ungefär när alla andra upptäckte det.

Agneta sa...

Shit happens!

Kul att ta med soppåsen på t-banan! Inte!!! Men kul att läsa om! =)

Ha en bra (hemsk) måndag..

Singelmamman sa...

Stort o: Efteråt är det roligt. Hoppas att din förkylning inte tar tag i dig.