lördag 14 november 2009

Ja ä int Norrlänning

Sitter på bussen från Älvsjö, de som sätter sig bakom mig är från norrland. De tar fram mandariner innan bussen går och när vi är på väg säger mannen; den här går som österut. Och tjejen undrar om de ska dela mandarin. Sen kollar de tydligen bussens färdväg via en karta och konstaterar var de är. Jag inser att de har andra avstånd där de kommer från än här, men den här bussresan tar från Älvsjö till slutstation 14 minuter.

I övrigt då, tja, vår fenomenala, fantastiska och oumbärliga IT-chef dök inte upp till den paneldiskussion på 45 minuter som han skulle delta i. Så min chef frågar mig, minuten innan diskussionen skulle starta om jag kan ta det.

Och han vet, erbjuder man Singelmamman att få stå på scen så svarar hon ja, oavsett ämne. Och ja, jag sa ja, och fick sitta och svara på hur vi ser på it-lösningar för bostadsrättsföreningar, möjligheter och hinder. (åtminstone var det vad vi diskuterade)

Nu lite vin och snart mat och mys med vännen i soffan.

Hur har du fått dagen att gå?

7 kommentarer:

Mesproppen sa...

Men vänta nu?! Du tackar ja, till att sitta på scen och debattera. Med noll betänketid?! Du är min idol! Hur? Hur? Fan! Jag vill också våga! Jag blir nervös inför att ev behöva säga något inför mina jobbarkompisar när vi är på kickoff!

nillas liv på pinnen sa...

Vem vill inte sitta på scen och diskutera bostadsrätters it-lösningar!? Jag.
Åkt bil har jag gjort idag.

Sus sa...

Barlach på Mosebacke, middag på Patricks i Götgatsbacken och körslaget i soffan.

Nell sa...

I lillatösens lägenhet:
1. Diskat helgens disk.
2. Färgat lillatösens hår med henna och indigo (meckigt värre)
3. Monterat/hängt upp en tjusig sänggavel.
4. Hängt upp 5 tavlor, 1 klocka, 1 stor spegel och 2 gitarrer.
5. Modifierat och hängt upp vardagsrumsgardiner.
6. Käkat sushi (mums).
7. Åkt 1:a klass X2000 hem till Skövde...
Tja.. det var väl allt, tror jag. ;-)

nillas liv på pinnen sa...

Hoho!
Où est tu?

Singelmamman sa...

Nilla: Stressad så jag hinner inte blogga eller svara. Återkommer ikväll, hoppas jag.

Singelmamman sa...

Mesproppen: Övning ger färdighet!

Nilla: Hm, så ditt förstahandsval var alltså inte debatt? Konstigt.

Sus: Låter som en superlördag.

Nell: Wow, imponerande mycket.