tisdag 3 november 2009

Morgonpigg är så inte jag

Det kan inte bli något bra under dagen när jag tvingas vara på jobbet redan kl 8. Var seg och trött i morse, mer åt blasé. Men förmiddagens två långa och givande möten plus lunchen med bästa A gav mig energi. Jag och G vecklade sedan ut vår sju meter långa vepa som ska pryda mässmonterns vägg nästa helg. Och den var finfin! Inga stavfel och bäst; inga syftningsfel. Hur det nu skulle ha kunnat bli det när det bara finns två ord per ruta, typ.

Men nu, nu har all jobbenergi försvunnit, och jag sitter och bloggar. Tar nog jobbpaus och åker hem och slöar, men först ska jag betala resan jag bokade igår. New York i början av april nästa år. Tonåringarna har redan börjat planera. En ska besöka Starbucks först och den andra göra av med pengar på what ever. Bara det är shopping. Och jag? Jag vill gå på jazzklubb.

3 kommentarer:

Singel i storstan sa...

Jag vill ocksa aka till New York!!! Lyxigt! :-)

Maj Korner sa...

Vad du far! Helt rätt och väldigt kul!

Singelmamman sa...

Singel: Vi möts där!

Maj: Ja, med turens hjälp är det möjligt, ska bli sååå kul.