torsdag 12 november 2009

Utmaning - 10 saker

Stort och smått har gett mig en utmaning. Och jag antar den direkt innan jag lägger mig. Jag är lite speedad, dels av monterbygge halva dagen, dels ett fackligt mycket jobbigt ärende, dels en underbart trevlig kväll med först tapas, rödvin, och sedan teater. Puntila/Matti på Stadsteatern. En pjäs jag tycker var alldeles underbart lysande. Och Dan Ekborg är så himla bra. Fare Fares också, men Ekborg äger hela stora scenen.

10 saker om Singelmamman

1) Jag har råkat köra på fel sida av vägen, i Sthlm city, på väg ner i en tunnel som jag inte idag kommer ihåg vart den ledde. Helt plötsligt började så många mötande bilar tuta, blinka och köra farligt nära mig... (lääänge sedan så det är preskiberat)

2) Jag har hällt öl, min egen dumt nog, över en annan tjej på krogen, slagit till samma tjej och blivit utslängd från den krogen. Men det var absolut inte mitt fel!

3) Jag är galen i, med betoning på GALEN, Ulf Lundell. Har nästan allt han gjort i skivväg, bokväg och även en underbar tavla. Jag ser hans konserter minst en gång, oftast flera under samma turné. Land och rike runt.

4) Jag är livrädd för spindlar. Ser en spindel även om den sitter bakom ryggen på mig, och bakom en gardin. Det händer att jag skriker oerhört högt när jag ser en spindel. Och slår ofta ihjäl ludd, tomatflärpar och annat.

5) Jag tycker inte om tandläkare, jag skulle kunna säga att jag har fobi. Hm, okej då, ja jag har tandläkarskräck och kan (kunde förut det har blivit bättre) avboka tider i oändlighet.

6) Jag har dykarcert, hoppat fallskärm men tog inte cert, snart jägarexamen, har fäktats och varit med i Stockholmsflickorna. De sistnämnda är ungefär som Idlaflickorna. (också preskiberat nu)

7) Jag älskar att ha en ledig dag för mig själv utan en enda planerad aktivitet.

8) Jag är mörkrädd, häromkvällen när det regnade blev jag förföljd och förföljaren var ohyggligt nära, nästan på mig, snuddade vid min axel. Höll på att dö av rädsla. Kom på i samma stund som jag skulle till att skrika att det bara var mitt eget paraply...

9) Under en kort period av mitt liv, knappt ett år, dejtade jag en Italienare som bodde/bor i Italien, en dansk i Danmark och Bellman (en svensk) samtidigt.

10) Jag är extremt nyfiken, så nyfiken att när jag var liten kunde jag börja gråta om jag inte fick veta vad andra pratade om. Jag klämde alltid på julklapparna och listade ut vad jag skulle få. Idag har jag ett jobb där jag har rätt att vara nyfiken. Det kallas kommunikatör.

Och bonus, nr 11) Jag såg Pink Floyds The Wall i Berlin, direkt efter att muren fallit! Mäktigt.

Thats all folks.

Och jag vill skicka utmaningen vidare till: The fat lady, Min bubbla i universum och Spiderchick

5 kommentarer:

Agneta sa...

Åh, vad roligt att läsa!

DDT sa...

Haha, jag har också slagit ihjäl ett antal tomatstjälkar. Självklart är jag med! Jag ska bara gå ut och handla mjölk först.

Veronica sa...

Hmm... sedärja... självklart antar jag utmaningen och nu ska jag bara bestämma om jag ska besvara det efter 6 flaskor champagne eller vid annat tillfälle. *asg*

Singelmamman sa...

Stort o smått: Hm, nja allt är ju inte kul, inte ens så här långt efteråt...

Tjockisen: Det visste jag, men mjölk, har du fortfarande kanelbullar kvar?

Yasha: Nä, spara champagnen till mig, så kan du svara nu istället.

nillas liv på pinnen sa...

Åh, jag skulle också velat se Pink Floyds The Wall i Berlin efter murfallet! Snacka om historiskt ögonblick!