söndag 6 december 2009

Inget doftar så gott som mammas bak

Knappast något mina tonåringar säger, även om de verkligen uppskattar att jag bakar och att de får baka. Jag har gjort lite pepparkakor, och yngsta tonåringen gör just nu fantastiskt goda julskorpor som innehåller; nötter, apelsinskal, mörk choklad, smör och honung. Och en gnutta mjöl och socker. Det blir lite glögg, skorpor, pepparkakor och ost så här andra advent. Äldsta tonåringen har återigen ont i kroppen och nu feber. Men med en liten värktablett ändå hyffsat pigg och glad.

Den här helgen har jag annars ägnat åt gamla vänner, god mat, mycket skratt och lagom med vin. Men mest en väldigt avkopplande helg.

Hur har du fått helgen att gå?

2 kommentarer:

segsliten sa...

Trevligt det låter med vänner och julbak. Själv har jag haft det riktigt trevligt i helgen då jag varit både på restaurang och på fest hemma hos goda vänner.
Kram ☺

Singelmamman sa...

Segsliten: Låter också härligt.
KRAM1