måndag 21 december 2009

Inte ont alls

Nä, det gjorde verkligen inte ont. Att gå till tandläkaren. Försökte visserligen få honom att inse att han inte hade tid med mig idag, men det hade han tydligen. Och jag som normalt brukar få bedövning innan jag hinner ta av mig ytterkläderna, fick vara med om att jag inte tog bedövning alls. Vad han gjorde? Lagade min plomb. Tyvärr gjorde det ont i mig att betala, och värre blir det. Tandläkaruslingen passade på att jämföra ett liknande jobb gjort för precis tre år sedan och insåg att han inte höjt priset mer än 100 kr på dessa år. Tänker han höja vill jag veta det i förväg, så att jag kan ta ut varenda gammal plomb jag äger och har och se till att få nya innan höjningen. Tack.

Jag är dock väldigt nöjd med den komplimang jag fått av honom:
- Du har ett väldigt fint bett! (i min ålder är man inte så bortskämd med komplimanger)

3 kommentarer:

Maj Korner sa...

Hahaha! Var bet du honom? :-)

nillas liv på pinnen sa...

Shit, det har INGEN någonsin sagt till mig! =(

Singelmamman sa...

Maj:Nä, måste helt enkelt lita på min egen charm.

Nilla: Det är förskräckligt! Vi behöver ju komplimanger.