tisdag 1 december 2009

Jag vill strippa dem nakna

Sakta, njutningsfullt tar jag av dem allt, till de ligger där nakna, vita. Mmm de är bäst så. Åtminstone till glöggen, annars funkar mandeln även ostrippad.

Ikväll har jag och tonåringarna julpimpad lägenheten. Det vill säga vi har plockat upp en tomte, en julbonad som min mormor gjort, och en ful röd stake. Med lite mossa på den sistnämda blev det riktigt fint. Mina tonåringar har ärvt mitt intresse för julen. Det vill säga, det lilla som fanns/finns. Men sen ägnade vi oss åt väsentligheter som glögg, lussebullar och Marabou Vinter. Den får fyra tummar upp av fem, av oss.

För övrigt har båda tonåringarna någonting på gång. Ont i huvuden, leder och snuva. *undrar så vad det kan vara*

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag tror att jag också är på väg att få den där sjukdomen. Igen. *lite inbillningssjuk kanske*

Singelmamman sa...

Nilla: Jag skulle nog kunna ta lite inbillningssjuka ett par dagar, men inte just nu. Kanske i mellandagarna.

Anna sa...

Så, ni tar fram tomten redan ni... ;)

Singelmamman sa...

Jajjamensan! En man i huset är ok.