onsdag 16 december 2009

Sista julstjärnan

Jag och tonåringarna har satt upp två likadana julstjärnor tidigare. Nu tänkte jag få deras hjälp med den tredje. Men den totalvägrar. Och jag orkar inte. Den får ligga till sig på vardagsrumsbordet, imorgon då ska den upp. Tonåringarna ser med förskräckelse ut, så långt det nu går, typ tio meter. Snöstormen far runt husknuten. Mitt käcka utrop att de nog får vara hemma med Singelmamman imorgon möttes nästan med tårar... hm.

Nåja, jag är glad att jag inte ska ut imorgon, men jag är mindre glad åt halsen. Undrar hur jag kan ha missat att jag uppenbarligen ätit en familj piggsvin och de har nu fällt ut alla sina piggar, i min hals.

3 kommentarer:

Realisten sa...

Grodlår har jag ätit, men aldrig piggsvin. Hur smakar det? *undrar nyfiket*

Realisten sa...

Och krya på dig! Förstås.

Singelmamman sa...

Realisten: Smaken är intetsägande, måste vara så eftersom jag missat att jag ätit dem. Då är nog grodlår bättre. Och tack!