fredag 18 december 2009

Svettig och snuvig

Klart mycket bättre idag, och det är tur det. För ikväll åker jag och tonåringarna och kära vännen till Köpenhamn för att ge oss hän i julmarknadernas överflöd. Och för min del, försöka hitta julkänslan. När vi kommer hem ska vi klä granen, den 20:e, för sen traskar tonåringarna till sin far och kommer tillbaka en snabbis den 23:e och halva 24:e. Jag har nu kollat, dubbelkollat och trippelkollat att tonåringarna tycker att de är ok att fara fram och tillbaka mellan, mig, mormor och morfar och sin far på själva julafton. Och det är ok, säger de. Nu lovar jag mig själv att tro på det.

Så, nu är det lite jobb och sen duscha och packa. Vi hörs.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

I den åldern är de väl intresserad av det upplägg som ger mest utdelning på julklappsfronten kanske...
Och då låter ju det där som ett bra alternativ.

Singelmamman sa...

Nilla: Där sa du ett sant ord.