lördag 23 januari 2010

Att dra lärdom av tidigare erfarenheter

Då och då tänker jag att det är då självaste f-n att jag inte drar några som helst lärdomar av tidigare misstag. Hur svårt kan det vara att fatta att den omelett som just tagits från stekpannan, på den varma plattan och stoppas i munnen kommer att ge mig svåra brännskador!?

Något jag inte (heller) kommer att kunna dra några som helst lärdomar av men som ändå är fakta. Jag har haft vansinnigt ont i trakterna kring höger skulderblad, upp mot nacken och ut i armen. Igår så ont att jag fick lov att ta en värktablett. Men nu på morgonen, på träningen släppte det, som ett under! Och jag har inte en aning om vad jag gjorde.

Varför heter det värktablett förresten? Det är ju tvärtom.

5 kommentarer:

Singel i storstan sa...

Du har rätt. Det borde heta antivärktabletter...

Jag tycker du är så duktig som orkar ta dig till gymet på helgerna. Önskar jag också hade det drivet.

nillas liv på pinnen sa...

Det är för att man tar en sån tablett när man har värk.
*förklarar*

Singelmamman sa...

Singel: Antivärk, helt rätt. Jag kan dra med dig nästa gång.

Nilla: Aha!

Anonym sa...

Hallelujatablett vore kanske en bättre benämning. För det blir ju som ett "halleluja-moment" kan man väl säga, när värken går över... ;)

Singelmamman sa...

anonymbloggen: Halleluja till dig! Så sant, som du säger.