onsdag 6 januari 2010

En ledig skön och avkopplande dag

Det kunde ha blivit. Och har blivit, så småningom. Tonåringarnas mormor ringde och väckte mig vid 9-tiden. Bara för att säga att de inte kunde komma på lunchen idag. "Styvfar och .... ont och du förstår att ... vi inte kan komma..." Och då slutade jag att lyssna. Gick och la mig igen och tänkte att ja det blir ju en lugn dag. Sen bestämde jag mig. Nä du Singelmamma, en styvfar ska inte få bestämma om vi kan ses eller inte så jag höll köttgrytan kokande, tonåringarna på löpande band till duschen, handlade och i sista självande minuterna in med vän i duschen och sen iväg med mat, dryck och oss till mamma. En glad, överraskad och lite rörd mamma fick oss och mat och jag gjorde en god gärning. Inga övriga jämförelser med han som föddes för lite längre sen, men nog är vi bra på goda gärningar.

Nu med snyggt fått födelsedagshalsband och nya mysbrallor på i soffan. Å så all ost, druvor och vin som nu bärs fram till mig.... Mmmmm.

6 kommentarer:

Agneta sa...

Ha en riktigt skön och god kväll!

nillas liv på pinnen sa...

Låter som en perfekt avslutning på födelsedagen!

Maj Korner sa...

Bra gjort! Heders!

Singelmamman sa...

Stort o smått: En härlig kväll blev det. Nu godnatt.

Nilla: Yes! Absolut.

Maj: Tack så mycket. Det värmer.

M. sa...

Det gjorde ni bra! Man får hjälpas åt, helt enkelt :)

Födelsedag fick du oxå på köpet. Grattis!!!

Hoppas att kvällen blev precis så härligt mysig som du förtjänar :)

Singelmamman sa...

M: Tack så mycket. Mycket mysig kväll blev det.