fredag 22 januari 2010

G här igen

Motionssimning är motionssimning, inte plask-och-lek!
Vissa gubbar som tror! att dom kan crawla verkar ha tagit som sin uppgift att på kortast möjliga tid tömma bassängen genom att skvätta ut vattnet. Vi som simmar tantsim, med huvudet högt, får försöka väja så gott det går vid möten och omkörningar. Alternativet är att lägga ner en halvtimme på att föna håret. Och den halvtimmen finns inte på morgonen, när man har brådis till jobbet. (Och nej, badmössa går också bort.)

13 kommentarer:

Veronica sa...

Härligt, på en av mina tidigare arbetsplatser hade vi egen bassäng (egen träningsanläggning) där de hade just morgonsimning med dämpad belysning, värmeljus runt bassängen och skön musik i bakgrunden. För den som ville ta sig en tur i den 32-gradiga vattnet och bara simma bort en stund... *svettigt men skönt*

G sa...

Yasha: Härligaste början på dagen som finns, förutsatt att dom inte kör reklamradio i högtalarna...men 32 grader, nej, det är för varmt!

Chrissan sa...

Detta är ett av skälen som jag inte gillar att motionssimma.

M sa...

fast jag är helt säker på att du skulle vara fruktansvärt het i badmössa =)

Mina dagar sa...

Åååå..jag känner känslan när man ligger där med huvudet högt och försöker att väja för att få hålla håret torrt!
Jag känner i hela kroppen hur det känns! Urch jag längtar inte till simmhallen och inte min muffinsmidja heller??
/Eva

Maj Korner sa...

Det finns hur tuffa badmössor som helst!

Några beskrivs här:
http://majkorner.blogspot.com/2009/03/vattengympa.html

nillas liv på pinnen sa...

Hej G!
Är du också kompis till Singelmamman?

(Singelmamman och jag är kompisar)

Singelmamman sa...

Chrissan: Jag håller med dig.

Mona: Jag är också övertygad om att G passar i badmössa. En skönhet klär i allt.

Mina dagar: Muffinsmidja! Det var ett nytt ord för mig.

Maj: Säkert? Måste kolla din länk. Tack för tipset.

Nilla: Jag kan ju bara svara för mig själv. Men jo G och jag är kompisar, och arbetskamrater. Du skulle absolut gilla G, det känner jag på mig.

G: Nu får du svara! Misstänker dock att ni får vänta på svar från G till på måndag.

Agneta sa...

Det borde vara varmare vatten i simbassänger, och ljudisolerat så att det inte ekar så mycket...
Då skulle det vara mysigt att simma.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Det håller jag absolut med om!

Anonym sa...

Men kära syster, inte kan det ta en halvtimme för dig att föna håret? Max 5, eller har du gjort något extremt med håret sen jag såg det sist (då det var kort), typ en extrem extension?
KRAM! /Tvillingen

Singelmamman sa...

Kära tvilling: Min gästbloggare är en namne till dig, med betydligt längre hår än jag. Och jag skulle aldrig, om det inte är på en kursgård, börja dagen med simning i hall där gubbar och gummor skvätter omkring sig.
Fast mitt hår är längre än när du såg mig senast.
Kram!

G sa...

Chrissan: Ge det en chans, trots allt är det en underbar motionsform! Och tänk så många problem man hinner lösa på 1 000 meter, särskilt på morgonen!

Mona: You wish…

Mina dagar: Åh, muffinsmidja! Vilket gulligt ord det är! Julgranskropp – inte alls gulligt, ens som ord.

Maj Korner: Underbara smulor, i sanning! Löser dock inte problemet med blött hår, men kanske kan få vissa surkartar att dra på munnen i vattnet?

Nilla: Ja, Singelmamman och jag är kompisar men nej, jag är inte vän till Singelmamman, om du förstår vad jag menar…som betyder att jag inte är fast i FB-träsket eller ens i bloggträsket (nåja) utan åker snålskjuts på min fenomenala arbetskamrat när det ändå suger till litegrann.

Singelmamman: Jaja, men herregud, lördag och söndag måste man väl ändå vila från sin dator, eller?

Stort&smått: Min ena favvo-simbassäng har varmare vatten, dämpad belysning och lugn klassisk musik vissa mornar, DET skulle alla ha alltid! Hrrmm; okej då, barnen kan få bada någon eftermiddag i veckan, fast helst aldrig. Och inte skvättargubbar heller.