söndag 3 januari 2010

Hummer och champagne

Råkade snubbla över en härlig hummer på väg hem, där ser man hur det går när jag ska köpa toapapper. Just sett Bajen krossa serieledarna Sandviken med 10-5. (Bandy). Och nu lite rester till middag. Förutom hummern blir det sparris med parmesan, rödbetor med chevré och varmkorv. Till det återigen några klunkar av Pol Pot. Kanske vi också tar lite ost också. Imorgon är det första mndagen på året. Men eftersom året så här långt har varit helt fritt från dessa dagar antar jag att året kommer bli bra.

Hur har du haft det på årets tredje dag?

10 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Vilken geschmäcker du är!
Fast varmkorven känns som en katt bland hermelinerna.
Jag har inte ätit hummer idag. Jag är inte ens säker på att jag gjort det nånsin, faktiskt.

Ting sa...

Jag har haft en skitdag.
Lite champagne hade ju inte suttit fel.
Ska nog dricka vin i min leopardpyjamas.

Agneta sa...

Jag har hållt på med foton. Och nu svär jag. Herrejättejävlar vad arg jag är. All denna tid i onödan??!! Gaaah!

Champagne hade suttit finfint just nu! Jag testar gärna hummer också, för det har jag aldrig ätit... om man inte räknar smakat på en liten bit klo, men det räknas inte.

Sus sa...

Men SAIK vinner ju allt ändå =)

Mitt i Fågelsången sa...

Lite champagne hade inte suttit fel, inte en gnutta hummer heller. Men här är det VLCD som gäller de kommande veckorna..

God fortsättning från ny läsare här på din blogg, rel. iaf.

Singelmamman sa...

Nilla: Ich bin... ja wohl. Va!?? Aldrig ätit hummer. Voj, voj. och jo, korven är/var lite katt i hermelinvärlden. (när du kommer hit, eller jag kommer till dig, ska vi frossa i champagne och hummer)

Ting: Vin, drucken sittandes i en leopardpyjamas smakar nog fantastiskt! Skål

Stort o smått: Va?? Du också, vad är detta? Ingen hummer. Hm, och ilsken, ja då hade ju champagne absolut varit bra.

Sus: Du är ju från Ockelbo, de har inget bandylag! Men jag har för mig att du gillar Brynäs, som är mer viktigt för mig. Så det är ok.

Mitt i fågelsången: Välkommen hit! Men nog kan du äta hummer även om du håller dig till den där bokstavskombinationen. Eller betyder den bara flytande föda? Hur som helst, jag är glad att du är här.

nillas liv på pinnen sa...

JAAA! =D

Suzan sa...

Jag har aldrig ätit hummer :O)

Singelmamman sa...

Nilla: Då bestämmer vi att det blir så, och så sätter vi igång att planera in när. Tummis!

Suzan: Va? Och det som är så gott och nyttigt. Är det ett virus här?

nillas liv på pinnen sa...

Tummis!
Fram på vårkanten kanske?