lördag 23 januari 2010

Insikt

Dottern och jag hade trevligt i Farsta centrum. Trevligaste var att jag fick handla för mitt presentkort, behövde bara lägga till 48 kr. Sen ville dottern ha lite saker, och tyckte att "mäh, pappa kan väl betala". Visst ok för mig så dotter ringde och kolla, absolut, handla ni och pappa betalar. Jag undrar vad han går på ikväll? Mycket wisky där...
Hur som helst säger dottern när vi ska ta bussen hem; "det kan nog inte vara så kul att vara ute med mig och handla, jag blir ju så sur om jag inte får något". Söta tjej, det har du rätt i.

Nu gör vi Gino, denna urgamla och urgoda efterrätt. Ett sött dessertvin hade inte suttit fel. Hatar verkligen vita månader.

10 kommentarer:

sweetmama sa...

Gino det är gott det och länge sen vi åt det här hemma.
Ha en trevlig kväll !

Singelmamman sa...

Sweetmama: Mmm jättegott. Men det kräver lite framförhållning. Trevlig kväll till dig med! Och välkommen hit.

Petra sa...

Kommer gärna också - Gino är gott! Visst ja - många mil emellan... Saknar Stockholm lite ibland. Vitt vin funkar inte en vit månad eller? Annars låter det som om det skulle kunna göra det. Trevlig kväll!

Agneta sa...

Men varför ha en vit månad? Är det för att kunna ta igen det sen? Rackabajsarfester hela februari!

Veronica sa...

Blir Gino Gino om man gör det med mörk choklad?!? *kliar mig i huvudet* Tänkte om man kan göra det mer GI-vänligt... *hmm*

Jag skulle behöva dricka lite mer 'prit, så om du dricker och jag är vit, då jämnar det väl ut sig?

Singelmamman sa...

Petra: Nä ingen alkohol alls. Inte ens champagne, bestämmer jag. Och trevlig kväll är det, hoppas du har det med.

Stort o smått: Har alltid börjat året med vit månad, men oftast i februari. Tycker att antingen kan ja ha det och det inte är något problem och då är det ok. Eller så har jag det och det är jobbigt, då behöver jag det. Just nu är det inte jobbigt, bara lite tråkigt när jag äter en särdeles god måltid.

Yasha: Det jämnar absolut ut sig.
:-D

M. sa...

Vad är Gino? Alla skriver att det är så gott? Okej, vad har jag missat?

Du kan enkelt byta innebörd i din vita månad, det är ju vitt därute! Ingen kommer att märka nånting om du byter!

Singelmamman sa...

M: Frukt som läggs i en ugnsfast form, strö vi choklad över och in i ugnen så att chokladen smälter. Serveras med vaniljglass.

Agneta sa...

Efterrätten låter jättegod! Borde ju funka med mörk choklad också?! För den smälter väl lika bra som ljus?

Det är nog inte fel med en vit månad lite då och då. Borde kanske jag också ha..?

Singelmamman sa...

Stort o smått: Har aldrig provat med mörk choklad. Men den söta vita chokladen är perfekt till lite syrliga frukter.
Nä en vit månad är nog ok, om än vansinnigt tråkigt.