tisdag 19 januari 2010

Migrän som toppen på vardagshändelser

Ser i andras bloggar mycket personlig tragedi rent ut sagt. Själv har jag verkligen inget att vara ledsen över just nu. Styvpappa är i tryggt förvar på sjukhus, en propp som personalen försöker häva. Ja alltså inte styvpappa, han är inte en propp, även om jag många gånger tycker det.
Dottern fick stanna hemma idag, migränkänning. Jag vet att annars skulle hon gå till skolan och "glömma" bort huvudvärken och bli liggande med full migrän. Det tar ett tag för oss människor att lära känna våra egna kroppar och symptomer. Själv vet jag när jag är trött, det stavas morgon.

Nu iväg på ett möte om sociala medier. Är kluven till att diskutera "innehändelser", men anser inte att sociala medier är bara ett begrepp. Som Niclas Strandh skriver här, att hålla sig undan sociala medier är på väg att vara samma sak som att man inte ska prata i telefon.
Så jag ser det positiva i att vi diskuterar strategi, hoppas bara att vi har förmågan att göra något av det också.

Hur får du din dag att gå?

6 kommentarer:

Mitt i Fågelsången sa...

Idag är andra officiella dagen på jobbet efter 15 mån f-ledig, så här finns endel att göra. Sätta sig in i nya projektledarrutiner och kontakta alla gamla kunder som väntat och väntat :)

Viktigt att känna sin egen kropp, och lära sig att säga ifrån!

Agneta sa...

Jag förtränger att jag snart ska iväg till jobbet och jobba till klockan åtta ikväll *tyckersyndommigsjälv*

Men snart ska jag åka buss. Det är mycket roligare sen min iPhone kom in i mitt liv!

M sa...

här bygger vi lego och letar runt i cybervärlden efter rätt stig. en liten sångstund stod också på menyn...

Singel i storstan sa...

Jag har skitont i magen! :-( Så jag försöker bli av med värken...

Realisten sa...

På tisdagar handlar det helt enkelt bara om att försöka överleva. Något mer har jag ingen energi till.

Singelmamman sa...

Mitt i: Oj då finns det att göra, det förstår jag. Men nog ganska kul?

Mona: Mmmmysigt. Får jag byta med dig ett tag? Fast utan sångstund förstås.

Singel: Nämen! Hoppas att det har gett med sig, det onda.

Realisten: Och för det tarvar man mycket energi.