måndag 4 januari 2010

V Å F F L O R

Är ju inte direkt van vid mjölmat och att då ge sig på våfflor är tufft. Nu låter min mage som ett bergstroll. Kommer nog hålla grannarna vakna hela natten.
Imorgon ska jag jobba hemma. Inte göra något på hemmet utan alltså göra mitt jobb, fast hemma. Behöver inte klä på mig förrän jag ska ut och handla strax efter lunch. Sen har jag ledigt till den 11 januari. Fantastiskt då är vi alltså mitt i månaden redan och jag ska dansa vår-sol- och sommardanser så det skvätter i snön. För nu känner jag mig färdig med vinter.

7 kommentarer:

Realisten sa...

Jag vill inte höra talas om någon som har ledigt. Du skojar bara va? :)

Singelmamman sa...

Realisten: Nä, sånt skojar jag aldrig om.

Agneta sa...

Våfflor är så gott. Men dödande för magen. Extra illa blir det när man äter grädde till, men det är ju så goooott!

nillas liv på pinnen sa...

Fast kylan kan få hänga i januari ut. Februari ut också förresten. Det blir så mörkt om snön försvinner. I mars ska jag dansa vårdans.

M. sa...

Tiden går fort. Jag som gillar vinter kan intyga att det går fort som f-n. Innan vi vet ordet av kommer Snusmumriken och Muminfamiljen vaknar. Snart dags att planera semestern!

Ja, jäklar vad det går undan. Och om du hackar hål i isen här och där går det ännu fortare när det börjar töa.

Nell sa...

Alltså... det borde väl gå att göra våfflor på något glutenfritt mjöl/mjölersättning också?? Borde bli mildare mot magen...

Singelmamman sa...

Stort o smått: För min del var det bara oväsen, inte ont eller ngt annat. Och grädde till...

Nilla: Svårt val där, kylan kan absolut få hänga kvar. Men inte tö/kyla/tö om vartannnat.

M: Du har rätt! Egentligen kanske jag ska luta mig tillbaka och låta allt ta tid...

Nell: Det går alldeles utmärkt att byta ut vetemjöl mot annat. Men jag har inte ngt egentligt problem med mjöl, avstår bara för kolhydraternas skull.