söndag 28 februari 2010

Geni i smyg

Jag har nog haft min säng med madrasser i ca fem år. Lakan har jag dock bytt ett antal gånger. Men ändå! Mitt under lakansbytet ser jag, funderar och kollar, kollar igen...
Jo ta mig tusan och allt därtill, den tjocka bäddmadrassen har blixtlås så jag kan ta av överdragsskyddet och tvätta det! Endast det faktum att jag själv skäms för hur jag just nu är klädd och ser ut hindrade mig från att rusa ner i tvättstugan med skyddet. I ren glädje satte jag på dammsugaren, det enda här att sätta på för tillfället, *sorgset*. Och inser att anledningen till att smarta tankar tänks när jag gör saker som städar och tränar, det är för att det är så himla tråkigt att min hjärna anstränger sig till det yttersta för att komma på alternativ att göra. Den här sista meningen kom jag på när jag dammsög, bara en sån sak.

2 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Jag brukar alltid fundera på vad jag ska laga för mat när jag kommer hem när jag är ute o springer. Det är helt normalt att sortera tankar när man tränar eller städar!!:)

Singelmamman sa...

Sofi: Japp, något måste jag ju tänka när jag tränar. Och middagstankar är bra. Välkommen hit förresten.