måndag 22 februari 2010

Halvtid

Lunchpaus. Hitills den enda punkt på jobba-hemma-dagordningen som jag inte är nöjd med. Det blev lite gräddstuvad pytt som jag lyckades bränna fast i stekpannan. Och som trots det inte var helt färdistekt. Matsalen på jobbet har mycket bättre service. Men de andra plussen väger över. Som att jag varit uppe och jobbat sen 06.30, och att jag fortfarande har morgonrocken på mig. Så småningom, vid eftermiddagsfikat är det dags för mig att ta på mig lite kläder, kanske duscha först. Kl 18 har jag ett möte inte långt från hemmet, men jag tror att det är bättre att jag kommer utan badrock och i jeans till det mötet.

9 kommentarer:

Singel i storstan sa...

Fördelen med att jobba hemma är just att man kan börjar skittidigt eftersom man kan skippa dusch, smink och kommunikationer.

Nackdelen är väl det sociala...

Singelmamman sa...

Singel: Ja, avsaknaden av social kontakt är hemsk! jag är så tråkig själv att jag somnar.

Alexandra sa...

Här är en till i badrock. Så himla skönt.

Ska byta innan maken kommer hem dock. (han blir så avundsjuk)

Fru Venus sa...

Utan badrock men i jeans!? Hoppas du har nåt annat upptill, eller vad är det för slags möte? ;-)

Singelmamman sa...

Alexandra: Ja de blir ju lätt avundsjuka, de som inte får göra som vi. :-)

Fru Venus: Det vore ju ett alternativ, men dels är det kallt och dels är det ett styrelsemöte där jag är representant för mitt jobb. Det blir ngt upptill.

Vita sa...

Jag tycker att SLs vinterproblem har många fördelar - hur tidigt är man igång på jobbet 06.30? Här hade vi -22 imorse, jag trodde att jag plötsligt i sömnen hade förflyttats till jobbet i andra änden av landet.
Nu är väl frågan som alla vill ha svar på, när det är valår och allt - ska Stockholm budgetera för snöröjning i fortsättningen?

Suzan sa...

Önskade att jag kunde jobba hemifrån...

Ting sa...

Du har en award att hämta hos mig!

Singelmamman sa...

Vita: Ja herregud så mycket jag fått gjort, och så tidigt jag började jobba.

Suzan: Hm, ja det är ju lite svårare för dig.

Ting: Jippi! Älskar Award(er)