söndag 21 februari 2010

Inte alls för tidigt

Nu hasar jag mig iväg till sängen. Har liksom gjort allt jag orkar ikväll, borstat tänderna, tack och lov för eltandborsten. Det var visserligen svårt att hålla i den, men jag gjorde som Mofsan lärt mig, la den på handfatet och drog huvudet sakta över den. Funkar, så där.

Imorgon varnar SL för att de kanske inte kör någon t-bana här ute. Och om de gör det, om! så kommer de absolut inte att gå i tid. Phff, vilken urusel standard på underhåll säger jag bara. Och nä jag tycker inte att det finns några vidare bra ursäkter. Så det blir till att gå upp tidigt för att kolla deras hemsida. Får väl offra mig samtidigt och kolla lite på hockeymatchen Sverige-Finland. Och i värsta fall får jag väl vara hemma på förmiddagen. Stackars mig.

Hur gör du imorgon?

2 kommentarer:

Singel i storstan sa...

Jag kan ta ett nytt ord som jag lärt mig: stombussar hela vägen till jobbet eftersom dessa prioriteras.

Hoppas jag.

Singelmamman sa...

Singel: Trodde förut det hette stambussar. Stom, låter konstigt. Men lycka till.