söndag 28 februari 2010

Jaha, var detta allt?

Jovars, söndagen blev bättre än jag kunde drömma om. För övrigt drömde jag mycket om döden i natt, men det har egentligen inget med resten av dagen att göra. Yngsta tonåringen förhandlade bort morgondagens middag hos mormor och morfar. Helt ok för mig. Jag och äldsta åker dit, gör en god gärning och jag får dricka vin. Måndagen i övrigt ser ut att innehålla nada av glädjeämnen. Önskar mig också sportlov, det borde alla tonårsföräldrar få.

Hur ser din måndag ut?

6 kommentarer:

Mofsan sa...

Är ju mellan två jobb så jag ska pyssla lite hemma i MofsLyan. Om andan faller på så ska jag baka bullar. Nu ska jag mest sova ..Gnatt Singlis

Anonym sa...

Jobb, hem o äta middag - dock utan vin, promenad med man och hund. Sova!

Låter väl hur tråkigt som helst. Men jag är nöjd bara jag slipper värk och migrän. Man får vara glad för det lilla ibland... :S

Mitt i Fågelsången sa...

Min måndag ser ut som att jag jobbar. Och försöker klämma in ett träningspass. E på dagis och killarna på fritids. På tisdag händer samma sak.

Sen på onsdag tar barnens pappa och jag och lassar in ungarna och åker på äventyrsbad. Det är ju sportlov. Resten av veckan åker barnen och jag till mina föräldrar. Så får det bli.

Mofsan sa...

Hm jag har sett döden i vitögat idag. Vill härmed ge dig en hjälm och kravallutrustning om du ska gå ut idag. VARNING FÖR SNÖRAS!!!

Agneta sa...

Jag snyter mig, hostar, snyter mig igen, nyser så snoret hamnar på kinden (fräscht), snyter mig så näsan svider, hostar, tycker synd om mig och har tråkigt.

Så, nu kan tisdagen komma. Tack.

Singelmamman sa...

Mofsan: God morgon! Kravallutrustning på, verkligen. Kan jag komma förbi och fika istället?

aprillan: Usch, migrän är ju tristare än trist. Men promenad med man och hund låter mysigt. Ha det bra!

Mitt i: Jag vill också ha sportlov! Men äventyrsbad är för... äventyrligt för mig. Jag är gammal... Men att få vara med barnen önskar jag.

Stort o smått: Låter verkligen fräscht! Jajjamensan. Men nä, krya på dig och jag tycker superduperjättemycket synd om dig!