torsdag 11 februari 2010

Vem säger allt det där?

Föräldramöte i yngsta tonåringens klass. De flesta föräldrar är helt nya för mig. Klassen är ny sedan i höstas. Jag sitter med i ett föräldraforum för hela skolan. Någon, har inte en enda aning om vem, visste jag det skulle jag nog tala allvar med den personen. Hur som, denna någon säger till alla föräldrar och till lärarna;
Jag kan vara med i klassresegruppen. Sen när fick jag mer lust och tid för sånt? Jag kommer ju inte ens att få vara med på klassresan, tack och lov, yngsta tonåringen åker inte på klassresa om jag följer med. Och med tanke på att tonåringens envishet enbart kan slås av... hm? Ingen. Så är mitt jobb av värsta sorten. Fixa resa och se någon/några andra njuta av resultatet.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Usch och tvi.
Är så glad att min yngsta går ut 9:an till våren. Hej då föräldramöten, klassaktiviteter, insamlingar, basarer, discon, skolråd etc.

Singelmamman sa...

Nilla: Här får Singelmamman något drömskt i blicken och anar ljuset i tunneln. Bara två år kvar!

M. sa...

Ja, du får verkligen ta ett allvarligt snack med någon!

Jag har också en som jag skulle vilja tala tillrätta.

Agneta sa...

Men det var en väldigt engagerande någon! Och de andra föräldrarna är dig evigt tacksam!

Singelmamman sa...

M: Ok, den av oss två som hittar den där någon först kan väl ta ett snack för oss båda? Tummis?

Stort o smått: Ja den där förbannade någon är alltid så in i hela hoppsan engagerad. *muttrar*

Mattias sa...

Min högst personliga åsikt är att klassresor är överskattade. Jag reser helst själv.