fredag 19 mars 2010

Idag är den där andra dagen

Morgonen började med sång. Nä för bövelen, det var absolut inte jag som sjöng. Jag sjunger aldrig och absolut inte före midnatt. Det var yngsta tonåringen. Så gårdagens gråt och sorg har gett glada miner. Tänka sig. Ikväll har vi två en egen kväll, äldstingen ska iväg på musik i någon norrförort, antagligen halvvägs till Lappland. Tyckte det pratades om Åkersberga... hur som ska det lyssnas på punk. Känns som om livet går igen, men nu får jag stå vid sidan om och titta på. Ganska skönt det med, jag sitter hellre i soffan ikväll än jag kuskar iväg långt bort i stan och trängs i en trång lokal.

Så kvällen kommer se ut så här: minstingen vill se Lets Dance och halvägs in i programmet ska det "bara fixa en grej på rummet" och sen är jag ensam i soffan. Och jag tar fram datorn. Tänk om jag skulle gå och lägga mig tidigt? Nä, så wild änd krazy är jag inte.

Vad har du för kvällsplaner?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Förflyttning med bil, flyg, tåg och tunnelbana är kvällens program. Lugnet före morgondagens "storm" (?), gymbesöket. Har ju haftveckolångt uppehåll. Undrar om jag behöver en personlig tränare som står bredvid och hestar .....

Singelmamman sa...

Anonym: Din personliga tränare kommer vara på dig som en folkilsken iller och se till att du inte slarvar! Lycka till med resandet... :-)

Madlar sa...

Ja...det blir väl ett glas vitt o Lets dance....för ovanlighetens skull ;)

Singelmamman sa...

Madlar: Vin ska jag också ha. Det andra kan jag skippa. Ha en trevlig kväll.

Snäckan sa...

:-) Skrattade högt när jag läste det sista. Känner igen det där. Hur ofta händer det inte att sonen "bara ska kolla en grej" och sen försvinner han och man sitter ensam kvar.
Är själv ikväll och det blir Let's Dance och popcorn i soffan.

Gafflan sa...

Är det "Så ska det låta" i kväll så blir det att kolla, troligtvis halvsovande i soffan, det är ju fredag :D

Singelmamman sa...

Snäckan: Hej! Kul att ses. Ja visst är det härligt med familjemyskvällar!

Gafflan: Huvva, nä då tittar jag hellre på Lets Dance, eller letar upp någon deckare.

Petra sa...

Kom hit vetja - LRF har pubkväll i bygdegården. Och då är det inte tal om att stå bredvid och titta på! :))

Singelmamman sa...

Petra: Ja! Fast nä, det är ju en bit att åka. Men säg till i tid nästa gång så... Trevlig helg!

Agneta sa...

Förhoppningsvis ska jag orka äta lite, hur det ska gå när jag ligger död i soffan. Sen ska jag förhoppningsvis orka dricka lite vin, men orkar jag inte det ikväll blir det desto mer i morgon!
Sen ska jag orka resa mig ur soffan och gå och lägga mig i sängen! Gud vilken kul tjej jag är!

Singelmamman sa...

Stort o smått: :-) Ja du är en kul tjej! Men jag håller med, det svåraste är att orka ta sig till sängen. Jag har svårt med det också.

Sus sa...

Jag ska snart lämna in... Äl tlött...så tlött...

Singelmamman sa...

Sus: NattiNatti och sov så sött!

Anonym sa...

Jag har planer på att lära mej sjunga, hmm, vi får se vart det landar.

Singelmamman sa...

Tandgnisslur: Åh lycka till och hoppas att du tycker om det.