måndag 29 mars 2010

Kläderna gör mannen

Den här snygga unga mannen mötte jag och vännen G på väg ifrån jobbet. Mikael Sjölund, 23 år. I två års tid har han klätt sig i tidstypiska kläder, det här är en vardagskostym från Storbrittanien i början av 1900-talet. Hans urtjusiga fickur, tyvärr inte på bild, är 100 år äldre än Mikael. Även Mikaels sambo klär sig i kläder från förr, hon har visst en blogg som jag glömde ta adressen till. Mikael har ca sju hela uppsättningar vardagskläder, och några festkläder. Ser du honom på stan, fråga om han har en stund över och prata lite om kläder, och livet. Han är väl värd all tid. Han finns på Facebook, det är bara att söka så hittar du honom.

10 kommentarer:

Realisten sa...

Men vilken tur att du kunde publicera bilden nu!
Jag tror inte att Vickan och njur-Danne använder Blogger...

Singelmamman sa...

Realisten: HAhaha! Troligtvis inte, de ringer säkert fortfarande varandra.

Alexandra sa...

Vad spännande! Hoppas jag ser honom ngn dag.

Singelmamman sa...

Alexandra: Han var så trevlig. Oftast brukade folk fota honom i smyg, men jag är så nyfiken så jag var tvungen att ta reda på varför han var så stiligt klädd.

Anonym sa...

Vilken härlig kille. Han kanske startar en ny trend... ;)

Mikael Sjölund sa...

Singelmamman:
Bra inlägg, trevligt att träffas!

aprillan:
Jo jag hoppas att jag gör det!

Unknown sa...

Hej!
Mikaels sambo här. Hanna Gimséus heter jag. Såg att du efterlyste en bloggadress. Dock bloggar jag inte om kläder och mitt liv som så. Jag bloggar om de stödkatter som jag tar hand om. (http://hannaspyssel.blogspot.com/)
Men däremot har jag ett galleri med alla mina sekelskifteskläder. Kan tänka mig att det var den han tänkte på. http://vintage.moonshimmers.com/
Vi båda finns att hitta på Facebook. Men mig träffar man bara på ute på helgerna. På vardagarna är jag hemma och inte ute på stan.

Och PS. Vi båda har tidstypiska underkläder också. ;)

Singelmamman sa...

Hej Hanna!
Tusen tack för din kommentar och dina länkar. Jag ska kolla dem och skriver nog ett inlägg också.
Och tack för svaret om underkläderna... :-D

Madlar sa...

Men vad underbart med människor som, utan att blinka, avviker mot vad som ses som normalt o passande inom tråkramen! Heja, heja!

Singelmamman sa...

Madlar: Eller hur! Han var jättetrevligt.