torsdag 25 mars 2010

Min mage och varför jag inte får tummen ur och ringer doktorn

Jag har faktiskt ingen aning eller svar på frågan/påståendet i rubriken. Det enda jag vet är att det känns skumt i min mage, som om något är i kläm. Och att jag får besöka det lilla enskilda rummet ofta. Och att jag börjar känna av det, det känns som om jag loosar några kilo vid varje besök på det lilla wc-rummet. Det är ju alltid något. Nä men imorgon, absolut, ska jag ringa doktorn, och fråga om det ska kännas skumt. Jag hoppas att han säger att det inte ska det och att han vet hur han ska göra för att rätta till magen. Men viktminskningen kan jag i och för sig behålla ett tag till tycker jag.

10 kommentarer:

kommandoran sa...

Laxering är ju ofta av godo. Och viktminskning också i de flesta fall. Men gå för säkerhets skull till farbror doktorn och få en OK-stämpel i rumpan, då kan du ju friskt fortsätta:)

Singelmamman sa...

Kommandoran: Japp, här ska efterfrågas en stämpel i rumpan. Tack för tipset.

Fru Venus sa...

Kan du fråga doktorn om det är något som smittar och om man kan skicka det på posten? Helst inte det onda skumma, men viktminskningen! Jag sitter gärna på vårt lilla WC, jag kan dra en skarvsladd dit och sitta där och läsa bloggar!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Absolut! Jag skickar det gärna som tack för ditt brev, nä det har inte kommit fram ännu. Men jag vet ju att det är på väg.

Petra sa...

Gå nu genast i väg till farbror doktorn! Onda magar är inte att leka med. Om du nu hade kommit på tanken...

Madlar sa...

Självklart ska du gå till doktorn för en koll, en frisk mage ska vara smärtfri o bajsa fast form en gång om dagen.

Petra sa...

Du har väl förresten hört det fina gamla ordspråket "En fast och fin avföring är den bästa huvudkudden".

Anonym sa...

Ett äpple om dagen håller doktorn borta från magen. Stämmer inte kan jag tala om...

Hoppas att du snart piggnar till.

Knasterfaster sa...

Hoppas du får tummen ur imorgon då!

Singelmamman sa...

Petra: Varken leka med eller ha som huvudkudde tänkte jag.

Madlar: Men jag har en bra mage, det är bara att den märks ibland och fast och fin har jag... av...ing allstå.

Aprillan: Nä du har rätt, det stämmer inte alls.

Knasterfaster: Jo jag fick, men inte doktorn. Eller, hm det där lät ju märkligt ser jag. Äh jag förklarar sen.