tisdag 27 april 2010

Fördel Singelmamman

När tonåringarna har varit hemma tillsammans har jag passat på att sätta dem i arbete. De har plockat ur diskmaskinen, lagt i tvätt och startat tvättmaskinen, gått en promenad på 45 minuter yngsta städade sitt rum oombedd och äldsta tog till och med och gjorde lite hemläxa. Tillsammans gjorde vi sedan deras middag, Ceasarsallad. Jag tog självklart soppa, kycklingsoppa. Och det var ju inte ett dugg jobbigt att marinera några kycklingbröst, steka dem, se tonåringarna fixa sallad med fetaost, tomater, gurka och rostade pinjenötter. Jag glömde köpa avocado. Nä inte ett dugg jobbigt alls...

Joooo, det var faktiskt jättejobbigt! Men nu är maten uppäten, Trelleborg - Bajen på tv och äldsta tonåringen som just verkar ha blivit magsjuk. Det kan bli tal om att bli sittande på toan hela naten.

Ja det är kul och omväxlande nästan jämt. Hur har du tillbringat början av kvällen?

9 kommentarer:

Gafflan sa...

Först slappade jag en stund. Så pillade jag lite med det vi skulle ha till middag. Plockat lite här och där, du vet evighetsarbete. Promenerat, fort, det var svettigt. Tröga tunga ben idag.
Lagat mat och lyssnat på två tonåringars flams. Pratat med maken, SMS:at med yngsta. Nu ska jag dricka kaffe, betala räkningarna, bläää, sen plocka i och ur diskmaskinen och kanske köra en tvätt. Sen är det väl natten.
Kram på dig.

Fru Venus sa...

Tror inte att du vill höra, men, mannen flickorna och bästa bästisen S kom ut till skogen på grillmiddag, och vi som inte körde drack vin :-) Och nu skriver, och skriver jag... Skönt om dig, duktiga "sopptjej" :-) Kram

Realisten sa...

Har äldsta och Sus haft en dejt?

Singelmamman sa...

Gafflan: En helg ovanligt vanlig tisdag alltså! Jag har konstaterat att inga pengar kvar den kommande månaden heller... :-(
Kram

Fru Venus: *avundsjuk* Jo jag vill faktiskt höra. Tänker att snart är det mig det handlar om. Vinet alltså. Tack för dina uppmuntrande ord! Kram

Realisten: Kan det vara så illa?

Maj Korner sa...

Varit på fackmöte, har jag. Kom på att jag inte ätit ordentligt alls, bara en macka. Men jag är inte hungrig så det gör inget.

Petra sa...

På tåg mellan Herrljunga och Borås. Och då kom jag osökt att tänka på infrastrukturministern som i dag lär ha frågat vad göteborgarna har i Borås att göra. Inte vet jag. Jag fortsatte till Månstad.:-)

Singelmamman sa...

Maj: Sent fackmöte. Var det landgång eller en annan macka.

Petra: Tåg är avkopplande, om man inte åker för ofta. Och ministerns fråga har jag helt missat. Lika bra det inserjag. :-)

Veronica sa...

Det är något kosmiskt mystiskt som påverkar tonåringar just nu, tror jag. Sedan vi bråkade om tvätten, har min frivilligt skött disken och det verkligen fläckfritt. Jag hinner knappt ställa ifrån mig disken förrän den är fixad. *skrämmande*

Jag håller ff andan och undrar vad som har tagit över min tonårings kropp... *ryser, men är stolt*

Singelmamman sa...

Veronica: Vi håller tummarna tillsammans! Också stolt!