lördag 17 april 2010

Inte roligt

Har tränat och ätit frukost och nu känner jag mig ledsen, gråtfärdig. Känns som om ingenting är roligt längre. Mentalt utarbetad. Det har varit mycket omkring mig den senaste tiden. Och med två tonåringar så är det också mycket beslut, vilja hos mig att se dem båda, att ha tid för dem. Samtidigt som det är mycket på jobbet. Helst vill jag bara ligga i soffan ikväll, ensam, och se något snyftigt på tv. Men jag vill inte göra det när jag har tonåringarna hemma. Jag vill inte att de sitter på sina rum, jag vill ha dem uppkrupna i soffan med mig. Ordet ambivalent har fått ett ansikte.

Jag har bestämt mig för att köra Itrims tre veckors pulver, startar på måndag. Jag känner att bara träningen inte ger den effekt jag vill ha för mitt välbefinnande. Jag känner mig inte tjock, egentligen, men jag kan å andra sidan inte riktigt ha de kläder jag vill ha. Och det stramar lite för mycket för ofta. Om tre veckor ska jag fira en av mina bästa vänner som fyllt 50 år, inte helt bra tajming men champagne och någon fiskrätt till middag måste funka att starta med när jag då ska börja äta.

Idag skulle vi egentligen kolla på moped åt äldsta tonåringen, men tanten som har mopeden har strulat enormt. Först tappade hon bort både ägarbevis och nycklar. Nu har de som tur är kommit tillbaka. Då kommer hon ihåg att idag har hennes dotter dansuppvisning så då funkar det inte. Vi kan få kolla på den imorgon. Men då vill inte vi, för vi ska till vännens sommarstuga och grilla och jag struntar fullständigt i mopeder då.

Ska strax in i duschen och sen tar jag och yngsta en promenad bort till vårt lite större centrum. Handla lite vin och lite mat till ikväll. Helst önskar yngsta att vi åker till IKEA, men jag orkar inte. Suck, nä idag är en jobbig dag.

9 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vi har alla sådana dagar :-( men hoppas ni får en trevlig stund när ni går och handlar. Tror också att du behöver "landa" ordentligt efter NY resan. Kramar i massor till dig!

nillas liv på pinnen sa...

Lördagar är lite bättre än de andra dagarna men det finns verkligen ingenting som säger att de skulle vara BRA för det.

Agneta sa...

Låt det vara en tråkig dag. Acceptera att det är så, och gör minsta möjliga som är jobbigt och tråkigt. Unna dig att bara ha det slappt och skönt... Det kommer bättre dagar!

Veronica sa...

Du är stark som orkar hänga i och det är bra att vräka ur sig det någonstans. STOR KRAM till dig ju, jag tycker vi tar den där lunchen nästa vecka, vad sägs om fredag?

Singel i storstan sa...

Jag tror att man måste ha skitdagar för att uppskatta livet. Hoppas att det känns bättre imorgon.

Gafflan sa...

Kram.
Min förra helg var verkligen inte kul så jag fattar hur du känner dig.
Mat och gott att dricka, godis eller glass på det kan få vem som helst på bättre humör. Hoppas det funkar lite.
Bamsekramar!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ja det är en sak att landa med planet, en sak att landa mentalt. Och trevligt har vi. Tack så hemskt mycket för omtanken! En stor kram tillbaka.

Nilla: Nä det finns ingen lördagsgaranti, snarare tvärtom, när jag har tid och lite ro att känna efter då kommer det som jag så effektivt förtränger i veckorna.

Stort o smått: Att unna mig att ha slappt och skönt är jag så himla bra på, inte. Men jag ska absolut göra ett försök.

Yasha: Ja lunch fredag är inskrivet, runt 12-tiden får det bli! Jättekram tillbaka.

Singel: Absolut, så är det. Imorgon kan det bara kännas bättre.

Gafflan: Bara tanken på att det faktiskt är ok att känna så här och göra något bra av det lättar lite. Tack för dina bamsekramar, skickar en kram tillbaka.

Madlar sa...

Bläää, en sån dag. Du är inte ensam om det kan vara till någon tröst. Jag brukar tänka att om det aldrig är jävligt så uppskattar man inte när det är bra....eller hur?
Kramis madlar <3

Singelmamman sa...

Madlar: Jag håller med. Det är ju efter såna här dagar som jag kan uppskatta de bra dagarna ännu mer. Och så illa har jag det verkligen inte. Kram tillbaka!