söndag 4 april 2010

När lugnet lägrar sig

Kanske kommer det snart, det stora lugnet, att veta att allt är under kontroll. Jag har dammat, dammsugit, tvättat i en sldrig sinande ström, slängt julgranen och nu hänger verkligen julgardinerna löst. Jag vill ha snyggt och rent när jag åker bort. Just för att kunna njuta av att jag inte behöver städa när jag är på semester, och inte när jag kommer hem. Mitt guldfiskminne gör att jag tror att jag slipper städa om jag gör det ordentligt innan. Snart sista vändan i tvättstugan för ikväll. Tror jag hämtar den torra tvätten i morgonbitti istället.

Annars idag, vad har jag sysslat med? Jo vaknade och kände mig utvilad redan kl 9. Kära vännen för förkyld för träning, men vi gjorde sällskap till lokalen och sen tog han en promenad i solen medan jag slet i lokalen. Skönt för oss båda. Härlig omelett som belöning och så lämnade jag vännen hos sig, och begav mig hem för att krama tonåringar och allt av det ovanstående. Funderar på att slänga in en summering av dagen här och nu; vet inte om jag har kraft i fingertopparna för att slänga iväg ett inlägg till. Så, dagens summering: Bra, riktigt bra, men varför känner jag mig inte helt nöjd då?

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Du har resfeber ;-)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ja tror att du har rätt! Och jag har aldrig haft resfeber förr! Konstig känsla.

nillas liv på pinnen sa...

Man kan inte gå omkring och vara nöjd hursomhelst, det är min filosofi.
Kanske kan vi fördjupa oss i detta ämne när vi såsmåningom ses.

Maj Korner sa...

Fru Venus uttryckte min tanke.

Och nån gång ska ju vara den första, av allt.

Singelmamman sa...

Nilla: Där satt den! Ja känner att det är så rätt. Det tål verkligen att talas om! Och när jag kommer hem ska vi tala om när vi ska ses. Det ser jag fram emot.

Maj: Kan vara en kombination.

Agneta sa...

Åh din mocklis! Din mocklis! Jag vill också åka!!!!!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Mockis? Borde jag känna till uttrycket?