måndag 19 april 2010

Ny dag och nytt liv

Tja det är väl att ta i men idag har jag bara käkat, slurpat för att vara exakt, pulversoppor, shake och en gröt. Allt från Itrim. Tre veckor ska jag hålla på och vad jag förstått av andra som gjort något liknande, de första dagarna är självklart trista men sen ska det gå som en oljad blixt. Och tre veckor av mitt liv är ju ingenting. Och vad ska jag då uppnå av detta? Jo jag ska få lite mer hjälp att göra mig av med de sista envisa kilona, knappt nio rackans elaka kilon som hänger sig fast på mig. I dag har det inte varit så jobbigt, men jag märker att mycket i mitt (våra?) liv handlar om mat och dryck. Och handen på pulverpåsarna, det är helt ok att äta, men inte är det champagne precis.

13 kommentarer:

Agneta sa...

Lycka till!

nillas liv på pinnen sa...

Jösses, ska det vara nödvändigt...?

Singelmamman sa...

Stort o smått: Tack.

Nilla: Japp, om inte annat så är det intressant och se hur jag lyckas.

Fru Venus sa...

Jag har provat. Många gånger. Alla sorter. Gick åt helvete. Varje gång.
Älskar mat. Inte pulver.
Men det kanske (inte?) är din grej ;-) Lycka till i alla fall! Kram

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jo jag tror att att det är min grej, under denna mycket begränsade tid. Men ine för alltid. Det ska bara "kicka" igång mig. Tack och kram tillbka.

PS. Har just läst din 2,7 och som jag skrattat, men också förfasats över födelsedagen. Nu vill jag läsa fortsättningen!

Chrissan sa...

Och här skålar jag i Cambridgepulver tre ggr/dag.
:)

Singelmamman sa...

Chrissan: Skål för dig och mig!

Realisten sa...

Imponerad. Jag skulle aldrig klara pulver...trots att jag aldrig mer ska äta.

Singelmamman sa...

Realisten: Men jag äter de här tre veckornas pulver så att jag KAN äta sen. Bryta lite dåliga vanor bara. Men inte f-n är det kul.

Maj Korner sa...

Kan man inte frystorka champagne? Så blir det ju pulver det med.

Singelmamman sa...

Maj: Puss på dig! *på väg till systemet och sen raskt hem*

Maj Korner sa...

Och vet du en sak till. Jag brukar läsa Monas Universum men kommenterar aldrig där. Inte min grej, liksom.

Igår gjorde jag det och det är ditt fel!

Hon skrev nämligen om att hon drack champagne och åt popcorn och jag var bergsäker att det var hos dig jag kommenterade!

Oinloggad Singelmamma sa...

Maj: Hahahaha! Jag tar fullt och helt på mig denna av dig enda kommentar hos Mona! Men popcorn till champagne?! Never ever, då får det bli utan tilltug. :-)