tisdag 20 april 2010

Vilken dag!

Underbar lite småkall promenad med Suzan. Alltid lika intressant, och så tog jag med henne till jobbet för att hon skulle få åka hiss. Ja jag tror nog att hon gjort det förut, men inte våra öppna hissar, som man bara hoppar in och ut ur.

Och sen som om det inte räckte! Nu har jag och Nilla äntligen närmat oss steget att ses. Det blir "... en dag i maj när solen sken" (skiner) hoppas jag. Spännande!

Nu ska jag slänga i mig lite mer pulversoppa, det blir potatis och purjolök, sen ska jag och kära vännen C numera fd arbetskamrat, och vår gemensamma vän A gå på Tapasbar. Ett spontant infall och jag är inte sen att tacka ja! Jag lovar att jag kommer få sjunga upp mig för att få en syl i vädret. Men det kommer att bli en stunds mycket skratt. Ska dock vara hemma senast 21. De desperata fruarna väntar ju på mig.
Hur ser din kväll ut?

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Så LOLIGT det ska bli!!!
*studsar upp och ner på stolen*

Ikväll blir det desperata fruar här också. Det är lite kul det med.

Suzan sa...

Jag missar fruarna, ska lämna Frankieboy kl 21 o sedan handla så hinner inte :(

Petra sa...

Här är det fotboll på tv:n hela kvällen. Det finns bra och mindre bra saker med att vara en gift kvinna...

Maj Korner sa...

Paternosterhissar? Det har jag aldrig åkt, intressant!

Och lycko dig som ska träffa Nilla, och lycko hon som ska träffa dig. Ett tag trodde jag att jag skulle vara med också för jag läste nå't om en dag med maj, men det var med gement m så då var det ju inte jag. Puh!

Singelmamman sa...

Nilla: Ja och tur att vi inte ska resa med flyg för att ses, ingen aska i vägen får träff!

Suzan: Nästa vecka ska jag komma ihåg Franks present! Som tack för att han är en så duktig lottdragare!

Petra: Fast jag övervägde faktiskt en kort stund att jag också skulle se Inter-Barca. Men nä, fruarna vann.

Maj: Vi kanske får fixa en större bloggträff någon gång. Det borde vi faktiskt göra.