torsdag 6 maj 2010

Det måste vara något fel på mina pengar

Glad och mer trallande än tre jäntor kan åstadkomma tog jag mig ner i city för att spendera alla mina surt förvärvade pengar på kläder. Hem kom jag med... trosskydd.
Jag hittade ingenting, I N G E N T I N G! Jo en fin blus med ett volanger. Men så fick jag kalla fötter och beslutsångest och kunde inte besluta mig för att köpa den. Och var är alla vita jeans som inte kostar en halv månadslön? Och alla kilon jag blivit av med, hur i hela fridens dar kunde de återigen sitta fast på min kropp? Ingenting av det jag provade passade, ja förutom den blåa blusen.

17 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det enda som passar på mig nuförtiden är skor...

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ja men vilka skor sen!

Gafflan sa...

Nä :(
Å du som blivit av med en massa kilon borde ju hitta något. Fast jag tror ju att det är mycket lättare att hitta kläder när man egentligen inte ska ha något. Du får ta en sväng sådär och låtsat att du ska handla till någon annan eller bara titta lite. Då ska du se att du hittar en massa kläder :D
Kramar.

Singelmamman sa...

Gafflan: Du har rätt, så är det alltid för mig. Imorgon ska jag handla blusen. Får se vad jag hittar... :-D
Kramar tillbaka

JCMAS sa...

I bland funkar det dåligt med shoppingen... enda gången jag på riktigt testade tröstshopping kom jag hem med.. en flytväst!

Så, välkommen till klubben...

Singelmamman sa...

JCMAS: Garvar ohejdat! Kommer jag hem med en flytväst är det kört. Då ska jag tas om hand. Men du hade kanske användning för den :-D

JCMAS sa...

Vet du.. den var dessutom för stor...! Och jag hade ingen båt just då...Men min dåvarande sambo snodde den sen så någon hade användning för den åtminstone.

Men det var ungefär vad min väninna sa vid till mig vid nämnda tillfälle,att jag borde tas om hand!

;)

Anonym sa...

Äsch, det var väl inte din shoppingdag idag då. Nästa gång, då kommer du säkert att göra av med en himla massa pengar. Det blir väl bra. Eller... ;)

Singelmamman sa...

JCMAS: Haha! Nä så dumt. Varför köpte du den överhuvudtaget?

Aprillan: Ja, kanske. Men jag behöver en del kläder, byxor till exempel. Och urtråkigt, bh:ar.

S sa...

Ja, tänk att det ofta är så, man liksom laddar för att shoppa och sen blir det inget. För mig är det oftast så att jag redan har en "bild" av vad jag vill ha, och det finns såklart aldrig...

Anonym sa...

Haha! Ja, bh-ar är aldrig kul att handla. Avskyr att prova dem, kan hålla på hur länge som helst. Försöker hålla mig till en sort, men när jag väl hittat en som jag trivs med, då har den utgått ur sortimentet... ;)

Veronica sa...

Och så var det det där med shoppinghjälpen då... *s*

Mollamaja sa...

Det kan bli sådär om man letar. Men trust me, det brukar inte vara långvarigt. ...

Tigris Predikantan sa...

Du är inte ensam ... men tänk så här: nu gjorde du inte av med några pengar alltså har du råd att köpa något ifall det slumpar sig så att rätt vad det är finns det något du ser och vill ha!
:)

Cain sa...

Wow, jag är så glad att jag slipper shoppingdelen i livet.
Jag går in som en Terminator, scannar av och tar det jag behöver ;)

Singelmamman sa...

Stina: Du har rätt, jag skapar också bilder i huvudet. Kanske fel strategi.

Aprillan: Jag läste om en tjej som köpte flera stycken på en gång om hon hittade en hon trivdes i. Får nog göra så jag med.

Veronica: *slår mig själv i pannan* Ja men just det ja! Hur kunde jag glömma. Ska kolla datum och återkommer. Kram!

Mollamaja: Jag både hoppas och bävar.

Tigris: Tack för tröstande ord. Lovar att tänka så.

Cain: Jag försökte det, men min skanning verkar vara ur funktion.

Märta sa...

Visst är det något jinx med det där?! Man går ut med fickan full av pengar: Kommer hem med Noll.
Man går ut pank och som sällskap åt någon annan: Kommer hem med övertrasserat kontokort..